Ik zie jullie denken…Darfur…op het Turkije reisforum?
Ja,Turkije is niet het enige land in de wereld en we moeten ook oog hebben voor andere landen in de wereld waar het schrijnend is op dit moment.
Vivaturkije zet zich daarvoor in en ik steun haar 100% als beheerder en roep jullie op om via haar PB artikelen te sturen(brillen,tandpasta,tandenborstels,kleding,enz)wat wij als westelingen kunnen missen.
Mensen zijn in deze wereld om elkaar te helpen,onder welke omstandigheden dan ook…ik geloof daar in en hoop jullie ook…
Neem contact op met viva…haar familie zit daar en die weten hoe het is ter plaatse…
Ik zet dit onderwerp vast gedurende komend seizoen en hoop op jullie donaties,
stuur je mail en wat je voor die mensen daar kunt betekenen naar mij.
Alles wordt door mij verzorgt.
Logistiek werkt het als volgt:
een pakket gaarne naar mij versturen (het adres krijg je na een email), desnoods als het in de regio is willen we het ook wel ophalen. Daarna wordt het verzameld en door medewerkers
van defensie opgehaald (dit via een speciaal telefoonnummer), dit alles wordt dan naar utrecht gebracht (naponummer van Darfur) en defensie vliegt vervolgens de artikelen naar Darfur.
Mijn neef die in Darfur zit, zal vervolgens persoonlijk de artikelen aan de kinderen daar afgeven.
(Voorbeeld een hoofd van de school kreeg pleisters en een flesje jodium voor de kinderen op zijn school, hij brak in tranen uit en als dank kreeg mijn neef een geit (weigeren kan niet) het is werkelijk erbarmelijk de kinderen hebben werkelijk helemaal niets en die goede man was zo dankbaar dat mijn neef de geit nu maar als waakgeit bij zijn container, daar waar hij in slaapt heeft gestalt.
Hartelijk dank voor uw bericht.
Wij hebben uw verzoek tot sponsoring met belangstelling gelezen en beoordeeld.
Gezien de grote hoeveelheid aanvragen voor financiële en/of materiële ondersteuning die wij dagelijks ontvangen kunnen wij niet op elk verzoek ingaan. Wij hebben moeten besluiten ook uw verzoek niet te kunnen honoreren. Dit spijt ons.
Het is niet mogelijk hier verder met ons over te corresponderen.
Wij wensen u niettemin veel succes toe met uw activiteiten.
Met vriendelijke groet,
Hiermee komen wij terug op uw aanvraag tot sponsoring.
Wij moeten u meedelen dat Beiersdorf niet actief is op het gebied van sponsoring. Voor de ondersteuning van onze merken concentreren wij ons namelijk op adverteren. Door het inschakelen van landelijke media is het mogelijk om een groot bereik te realiseren.
Wij betreuren het dat wij niet aan uw verzoek kunnen voldoen en vragen uw begrip hiervoor.
Wij wensen u tenslotte veel succes bij de verdere werving van sponsoren.
Gisteren vanuit mijn werk gewoon even het winkelstraatje in gelopen.
langs de drogist, langs de kruidenierszaak, langs de sigarenboer.
2 grote boodschappen tassen vol met promotiemateriaal.
9 tandenborstels met een lampje (van davitamo…niet voor de verkoop)
30 strandballen
24 doosjes met 6 kleurpotloden
6 polo’s (van de olympische spelen)
11 petten
een hele tas met kleine kadootjes van de bakker, die had ze voor de grabbelton gebruikt.
met daarin dus potloden, pennen, vliegtuigjes, poppetjes, puntenslijpers.
van de sigarenboer 15 zonnebrillen van mallbor.
1 luchtbed, halve vuilniszak met ballonnen
echt het is ongelofelijk wat je krijgt…als je je verhaalt hebt verteld…
gisteravond de hele boel naar mijn nichtje gebracht, en die ging het gisteravond al in doosjes doen, zodat de eerst zending weg kan.
Wij hebben uw mail met daarin het verzoek tot sponsoring ontvangen.
Helaas moeten wij op uw verzoek negatief reageren, daar ons teveel plaatselijke en regionale verzoeken bereiken om hieraan te kunnen voldoen.
Met onze financiële ondersteuningen beperken wij ons noodgedwongen tot een aantal sociaal maatschappelijke projecten, waaronder het kinderziekenhuis van de VU, waarvan wij één van de hoofdsponsors zijn.
Wij vertrouwen erop dat u ons standpunt zult begrijpen.
Met vriendelijke groet,
klantenservice.
afwijzing huishoudelijke artikelen zaak.
ik zal de verdere afwijzingen hier niet meer plaatsen…maar bij grote bedrijven hoef je dus voor dit soort dingen niet aan te kloppen.
Ben vandaag even wezen lobbyen. In een buurtsuper staat volgende week een doosje klaar met wat spulletjes. Heb gevraagd om tandpasta, tandenborstels, bambix en brinta. Ook bij de ets langs geweest en daar om promotiemateriaal, shampoo, tandpasta, jodium en pleisters gevraagd, hoor ik vrijdag meer van. Morgen ga ik ook nog een bezoekje brengen bij de C100. Baas is vrij vandaag.
Wat mij is opgevallen is dat als je vooral benadrukt dat het niet op de grote hoop beland maar daar door de militairen zelf wordt verdeeld er positief op gereageert wordt
toos, vanmiddag weer 3 tassen opgehaald bij de drogist bij paps in de buurt, vanalles en nogwat erin, straks bellen naar super de b.er voor die 600 bungels… volgende week nog langs het winkelcentrum hier, daar wordt ook vanalles ingezameld.
even een korte opsomming van wat ik tot nu toe heb opgehaald.
60 opblaasballen
30 rugbyballen
halve vuilniszak met ballonnen
120 vrachtwagentjes
halve vuilniszak met kleine kadootjes, zoals popjes, tasjes, potloden met een popje erop
30 tandenborstels
64 tube’s tandpasta
50 jojo"s
schuifpuzzeltjes
600 bungels (pluche beestje aan een sleutelhanger)
vlaggetjes
zeepjes
mini flesjes parfum
200 pennen
10 een soort van rubiks draaikubus alleen dan van fruit
12 zweefvliegtuigjes van piepschuim
pakken met ruitjespapier en blanco papier
12 petten
6 polo’s
400 voetbalplaatjes
150 keykoordjes met tasje
dit is even een greep uit wat er nu al binnen in.
en er komt nog veel meer, vrijdag naar het reisbureau, en c 100* om nog meer spullen op te halen.
Ik ben vanmiddag naar een buurtsuper geweest, er stond een doosje klaar met…
3 tandenborstels
3 tubes tandpasta
haarelastiekjes gewone zwarte en omdat het om donkere kindjes gaat een fel oranje en paars
9 kaartjes haarspeldjes met een beestje erop
2 pakken brinta crackers met extra vezels goed tot aug. 2009
Hans maakt niet uit hoor, we kunnen tot februari versturen…in maart komt mijn neef weer thuis, en we gaan er van uit dat een zending 3 weken onderweg is.
ik ook weer het een en ander binnen,
75 reistandenborstels met tandpasta
een box met lolly’s (jamn)
potloden, gummetjes, puntenslijpers
12 waterpistolen (C100)
bij globereisbur* hebben ze een mailtje gestuurd naar alle filialen…daar komt heel wat van los.
maandagavond een hele zak met pluche beestjes ophalen…en de buren van een een filiaal, heeft connectie’s met de apotheek die naast hun zit, daar komen verbandmiddelen vandaan.
Hoeveel en wanneer ik dat op kan halen weet ik nog niet, maar we wachten af…