Hallo,
Ik zou in september voor een 10-tal dagen naar Dalmatië willen gaan. Ik zou het vliegtuig nemen tot Split en verblijven in ofwel Split, ofwel Makarska, ofwel Omis, ofwel Baska Voda. Heeft er iemand leuke adresjes daar? Liefst ‘soba’ of een appartementje voor 2 personen. Zijn de eilanden Brac, Solta en Hvar van hieruit te bezoeken? En Trogir en Sibenik? 'k Ben wel aangewezen op openbaar vervoer. Alle tips zijn welkom!
Kroatie met openbaar vervoer is al veel over geschreven en hoe graag je ook anders zou willen zien, de situatie verandert niet.
Lees even de topics hiervoor over Kroatie met het openbaar vervoer en je zult wellicht begrijpen wat er wordt bedoeld.
Met openbaar vervoer moet je rekenen op zeer veel planning, zeer veel tijdverlies en vervolgens kun je nog niet komen waar je naartoe wilt. Ik zou het dan ook ten zeerste afraden.
Om een voorbeeld te geven: Volgende week moet een kennis van mij van Pazin naar Treviso om het vliegtuig van 21.00 te halen. Het eerste deel moet met de bus en ze moet dan om 6 uur 's ochtends van huis om dan uiteindelijk rond 12 uur in Trieste te zijn. Dat is 60 km in meer dan 6 uur. Lichtelijk overtrokken in de 21e eeuw wanneer je het mij vraagt.
Bedankt voor de info. Ben ook al verschillende keren in Kroatië geweest, en inderdaad, het openbaar vervoer is niet te vergelijken met het openbaar vervoer hier, maar ik dacht dat Split ontzettend toeristisch was? Zijn huurauto’s een optie? Of zijn die dan weer enorm duur?