Daguitstap Tam Coc en Hoa Lu vanuit Hanoi

Hoi, waar hebben jullie de daguitstap naar Tam Coc en Hoa Lu geboekt?

Is het normaal dat deze prijs voor deze tour ongeveer € 50 is pp?

Hoi,

Of de prijs normaal is weet ik niet maar ,ik vind het vrij prijzig.

Een paar jaar geleden ben ik hier ook naartoe geweest en toen zelf alles geregeld ,met de trein naar Ninh Binh en met een taxi naar Tam Coc, ik ben er toen 3 dagen geweest vond het er erg mooi en ga over een maand weer naar Vietnam en ook weer een paar dagen naarTam Coc.

Als je de tijd hebt dan zou ik er minimaal 1nacht blijven,alles zelf regelen ,is ook nog veel goedkoper dan €50 pp betalen

Hallo Kennel,

Ligt eraan of dit een privetour is of met een groep.
Zit er lunch bij en de entreegelden ( bv voor de boottocht ) en hoeveel dagen.
Staat op de site, waar je dit gezien hebt wel echt 50 euro, meeste vietnamese sites geven hun prijzen in dollar.

Voor een groepsreis van 1 dag is 50 euro pax veel, ook met lunch en entree incluis.

Voor een prive tour met gids met lunch en entree is dit niet te duur.
Reken even mee.

auto met chauffeur $75 / $100
gids $ 20 / $30
lunch ( 2 personen) $ 10 / $20
entree ( inc. boottocht) $ 4 / $7 ( voor 2 personen )

Dit voor een dagtour prive met 2 personen; met meer dan 2 personen komt er dus alleen bij de lunches en entree een hoger bedrag. Het vervoer en de gids blijven dus hetzelfde.

gr
Ton.

Hoi Ton,

ik heb inderdaad verkeerd gezien qua prijs. Heb via een tip hier op het forum ook nog eens bij Hanoi Guesthouse gekeken en zij bieden deze tour aan voor $ 28 per pax.

We zullen geen privétour boeken, om wat binnen het budget te blijven ;-).

Wat is juist het verschil tussen Tam Coc en Hoa Lu? Als ik deze namen intyp bij google afbeeldingen, dan krijg ik 2 keer hetzelfde ongeveer…

Hallo Kennel,

Het verschil tussen de beide plaatsen is eigenlijk heel simpel uitgelegd.

Tam Coc zijn de foto’s van de roeibootjes ( zie mijn geplaatste foto’s van “Ninh Binh” op deze site ).
Hoa Lu is eigenlijk een beetje Hue in het klein, met een citadel, diverse tempels en met een flinke klim ( echt een flinke, waren bek af ) naar een tombe van een keizer maar met wel 1 van de mooiste vergezichten, volgens mij, in Viet Nam.

Alles is wel in 1 dag te doen met wel wat uren in de bus of auto ( ongeveer 4/5 uur reizen in totaal.)

gr
Ton.

Wat is vergezichten?

Hallo Sara,

Ik bedoel daarmee, een mooi uitzicht vanaf de berg over de dalen en de bergen.
Vanaf deze plek misschien een aanrader.
gr
Ton.

Ohhh hahaa ik dacht dat t een bezienswaardigheid is hihi