Dagje Parijs voor Disney

2 daagjes disney geboekt, gaan er met de auto naartoe omdat het hotel waar we zitten buiten Disney zit (Kyriad) en slecht bereikbaar is met het ov.
Nu willen we de dag voordat we naar disney gaan een dagje parijs doen, en savonds gelijk door naar het disney hotel.

De vraag is alleen… waar kan ik nou het beste parkeren? Ik wil de auto niet in centrum parijs zetten (zolang heb ik mn rijbewijs nog niet en de kans dat je zonder deuken parijs uitkomt is erg klein heb ik me laten vertellen :tssk: )… ik heb 2 opties gevonden:

• Net in de binnenste ring buiten het centrum van Parijs bij de P2000 - vlakbij een metrostation (500 meter)

• Luchthaven charles de gaulle

Vraag me af of de metro zo veilig is in parijs, zeker 's avonds als het vroeg donker is, ook moet ik dan nog een stuk door parijs zelf rijden…

de luchthaven daarentegen ligt een stuk beter op de route, is zoiezo veilig en ik schijn de trein te kunnen nemen naar het centrum en terug, kan alleen nergens tarieven vinden. Het nadeel is dat het weer een stuk van het centrum verwijderd is…

wie o wie kan me tips / info geven!