Parkeren rondom Parijs

Hallo allemaal!

Binnenkort ga ik naar Parijs met de auto en ik vroeg mij af wat het handigst is met betrekking tot het parkeren.
Zelf zat ik te denken om de auto in een dorpje of stadje net buiten Parijs te parkeren en dan met de trein naar Parijs te rijden. Toevallig iemand hier die dit ook gedaan heeft, of een betere oplossing weet?

Groetjes,
Yvette

Hoi Yvette,

Zeker met een buitenlands kenteken zou ik mijn auto niet zomaar ergens op straat zetten buiten Parijs. Ik ken mensen die dat regelmatig doen en nog nooit problemen hebben gehad, maar je zult maar terugkomen…

Zelf parkeer ik meestal bij Parking Paris 13 vlakbij Place ‘d Italie. Normale parkeerplaatsen, bewaakt en een goedkoop weekendtarief.
Vanaf Place ‘d Italie kun je gemakkelijk met de metro overal komen.

Veel plezier in Parijs

Hoi Chris,

Bedankt voor je reactie.
Is het wel gemakkelijk om er met de auto te komen? In Parijs rijden lijkt me niet heel ideaal met de auto, of valt de drukte mee?

Groetjes,
Yvette

Da’s een moeilijke vraag.
Ikzelf vind het niet lastig, maar dat is voor een ieder verschillend. Het is op de boulevard Phériphérique natuurlijk altijd druk, maar op het verkeerde moment rijden op de A10 bij Amsterdam is niet veel anders.

Maar als je er erg tegen opziet, heb je dan wel eens gedacht aan de Thalys? Wat kosten betreft zal het niet veel verschillen met de auto (brandstof+tolwegen+parking). Het lijk mij niet goed om zo’n leuk bezoek aan deze prachtige stad te moeten beginnen én eindigen met stress i.v.m. het vervoer.

Haha, daar heb je inderdaad gelijk in! Rond Amsterdam is het ook druk.
Ik ga de verschillende opties eens overwegen.
Bedankt voor de informatie!

Groetjes,
Yvette