(origineel bericht op be-more.nl)
Dagje 1 @ de créche
Om 8.00uur ging de wekker vanmorgen, na een snel ontbijtje hebben we Larisa (23jaar) ontmoet, zij werkt elke ochtend bij de créche en woont in PE. Zij is dus eigenlijk onze ‘collega’ van de créche buiten de huismoeders om. Ze vertelde ons dat we nog 4 kinderen op moesten halen… Wil je weten hoe dat er in de auto uit zag? Laura met 3 kleine kids achterin, Larisa achter het stuur en bij mij 1 op schoot. Hoe de rit was, nou ze braken de auto af! Alilli, het meisje wat bij mij op schoot zat ontdekte hoe ze de ruitenwissers aan en uit kon zetten, een groot feest! En als de muziek aan gaat wordt er ook nog eens gedanst, ja ja, in de auto! Gekkenhuis, maar ik heb me suf gelachen! Ik heb het gefilmd, zo jammer dat ik dat nu niet aan jullie kan laten zien, maar dat komt goed!
De créche is klein, echt heel klein, veel te klein voor zoveel kinderen. Vandaag waren er 12 kinderen, 1 huismoeder en wij met zn 3e. Volle bak dus. Het gaat er hier heel anders aan toe dan bij mn eigen kindjes bij Lodewijk.
De kinderen zijn druk, wild, agressief, slaan, schoppen, bijten, gooien met eten en speelgoed, staan op tafels, op stoelen en maken onwijs veel kabaal. Ze kennen totaal geen regels.
Ik vroeg me af waar dit allemaal door komt… Larisa vertelde me over een paar kinderen en hun verleden… Hmm ik weet genoeg, hun verleden verklaart hun gedrag. De verhalen wil ik jullie besparen…
Maaaaaaaaaaaaaaaar de kids kunnen ook super lief zijn, ze komen knuffelen, vragen om je hulp, maar ook helpen ze elkaar. Ze lachen en zijn vrolijk. Het heeft allemaal 2 kanten!
Als ik mijn camera tevoorschijn haal is het feest, foto’s maken, foto’s terugkijken, en oeps, daar zien ze wat foto’s die gemaakt zijn in Nederland… Koen & Nick, jullie waren favoriet.
Rond 12.30 zijn we gegaan en moesten we, geloof het of niet, 6 kinderen naar ‘huis’ brengen met de auto. Bedenk zelf maar hoe dat eruit heeft gezien
De middag zijn we vrij geweest, het was dus een korte werkdag. Laura en ik hebben boodschappen gedaan bij de Spar! Met pijn en moeite zijn we de chocola, chips en snoep voorbij gelopen en hebben we gekozen voor ananas (heerlijk Koen!), bananen, soepjes en nog veel meer. Verder in nog wat winkels geweest en flink wat gelachen samen!
Het gaat goed =) !!
Ook in huis is het erg gezellig! Iedereen helpt elkaar, kletst met elkaar, lacht met elkaar… One happy family!
Pap en mam, ik heb Peter & Daphne de groetjes gedaan, en jullie krijgen de groetjes terug!
Het eten is zo klaar, de tafel is weer gedekt voor 12 man… Dus ik zeg, smakelijk eten en tot morgen!!