(origineel bericht op be-more.nl)
dag 22
Ik word vroeg wakker, regen is voorbij……mooie geluiden van jungle……en verkoeling……bijna te koud.Ik wil naar de andere kant vand e berg en het hoogste punt gaan wandelen en nu echt alleen!! Ik eet van de bessen uit het bos…heerlijk!! Ze worden ook her en der langs de route verkocht. Ik moet moeite doen wat gidsen kwijt te raken maar zoveel moeite dat ik verdwaald raak. Waar ben ik? Waar gaan de zandpaden heen??? ER komt weer een jongen langsgewandeld die ook zichzelf als gids aanbied…….vooruit dna maar. Hij weet een short-cut. We nemen een smal pad de bosjes in………en het wordt een super touR!! Voor het eerst dat de gids zijn nut waarmaakt. Wel een heel stijl pad naar boven……maar hart klopt soms in mijn keel en heb pauze nodig………heftige inspanning. We lopen door gras, struiken, oude hoge bomen, lianen, dennen, over bergbeekjes, grotere watervallen en komen steeds hoger. Het uitzicht is adembenemend……… en op de top wordt alle inspanning beloond……zo’n mooi en wijds uitzicht. Enorme contrasten in landschap, soms oostenrijks, deel ook met hunnebed stenen, ook weer dennebomen en ook die mooie jungle achtige loofbomen. Je kan echt heel het land zien lijkt, ind e verte bergen, meren, de rivier, de wolken, de stad………etc Echt super!! Mooie bergspleten tegen elkaar. EN plots hele stijle afgangen…… Het gat waar ik eigenlijk voor kwam, een natural hole sytelt weinig voor maar de plek zelf was het 3-dubbel waard. Vandaag is zondag en rijden er meer auto’s, morgen niet……toch wil ik nog ene nachtje blijven en gok op een lift. Heb geen geld meer voor taxi, pinnen bestaat hier niet, ov komt hier niet en taxi’s is ingewikkeld met de brandstof crisis. Ik ga afkoelen door een duik ind e watervallen, douche warm zowaar, toch lekker!! Ook in de hitte. Ze stoken vuur onder een watervat….en je hebt heet water. Eet vroeg en ga dan naar een heeel duur hotel vlak bij. Als blanke kom je overal binnen.Good evening madam. Ik drink thee en eet nog n snack. Ik geniet vand e zonsondergang hoog ind e bergen tegen het landschap vand e wereld. Echt ene heel mooi hotel met mooie zitjes etc. Ik lees, schrijf, geniet even vand e luxe, een kraan, een wc, wc papeir etc. Daarna terug……volle maan dus zie wel iets op de zandpaden maar toch ook ff eng. Terug steek ikd e openhaart aan……chill en krijp weer onder de berg deken.