cursus spaans in marbella

hoi hoi,

ik ( anna) ben me aan het orienteren op een cursus spaans in marbella.
ik wil graag half augustus beginnen en dan daarna een baantje zoeken daar…
zijn er mensen die iets soort gelijks hebben gedaan… dan zou ik graag van jullie horen wat goede taalscholen zijn en of het haalbaar is om in het naseizoen nog een baantje te scoren…

ook zou ik het leuk vinden om in contact te komen met mensen die rond deze tijd al in marbella zijn of ook van plan zijn om te gaan.

greetz anna

Hoi Anna,

Er zijn een hoop scholen/organisaties die cursussen in Marbella aanbieden. Als je je wilt oriënteren kun je o.a. terecht op http://taalreizen.startpagina.nl. Uiteindelijk werken een hoop taalreizenorganisaties met dezelfde scholen, dus komt het vaak neer op een prijsvergelijking en op het lezen van ervaringen van anderen. Zelf heb ik goede ervaringen (twee keer, binnenkort drie!) met Apple Languages en hun cursussen in Italië. Op de startpagina vind je diverse organisaties, succes met vergelijken! :confused:

Wat werk betreft; waar dacht je aan? Je zult zelfs voor keukenwerkzaamheden enzo toch wel een redelijk woordje Spaans moeten praten denk ik. Hoe groot is je kennis van het Spaans en dan met name Spaans spreken? Ik kan me inbeelden dat je in iedere werkomgeving je toch wel een beetje moet kunnen redden met de taal?

hy anna

ik wou ook naar marbella toe gaan, maar dacht eerder aan begin juli, ik zit er gewoon aan te denken om er heen te vliegen en daar verder te kijken, want heb uit ervaring geleerd dat het veel duurder is als je je ergens voor inschrijft vanuit nl dan ter plekke, ik vind het best een gok maar ga et wel wagen.
ook vraag ik me af hoe werkelijk duur het daar allemaal is, heb net een jaar op aruba gezeten en daar was et ook aardig duur maar je kan je daar prima redden omdat ze daar goed tippen.

misschien kunnen we contact houden en info uitwisselen.

groetjes shanna

Sommige organisaties zijn goedkoper dan de scholen, je moet alleen vergelijken, vergelijken en vergelijken. >_<

Het voordeel van boeken bij een organisatie is dat je van tevoren zekerheid hebt dat je een plekje krijgt. Als je ter plekke iets zoekt en ze mochten onverhoopt vol zitten (midden van de zomer = hoogseizoen) dan heb je natuurlijk wel pech. Zelf heb ik dit nog niet meegemaakt, maar ik weet niet hoe het in Marbella is.