Cuba of Costa Rica?

Hallo,

wij willen een reis maken naar ofwel Cuba ofwel Costa Rica (met een kind van 6). Ik besef heel goed dat de 2 bestemmingen heel verschillend zijn maar wij kunnen niet beslissen. Wij hebben al heel wat reizen achter de rug (meestal Azië).
Kan iemand ons een duwtje verder geven door informatie, tips?

Dank je!

gr,
DebbieD

Costa Rica is een land met een prachtige natuurschoon en dus een land waar je een rondreis moet maken. Dan is de vraag: vind een kind van 6 dat leuk zo’n rondreis. Denk dat die het strand leuker zal vinden. Natuurlijk kan je in Cuba ook een rondreis maken, maar die zal heel anders zijn dan in Costa Rica. Cuba ben ik nooit geweest, wel een paar maal in Costa Rica.
Ik denk dat je eerst moet bepalen wat je wilt doen en zien en ook wat jullie klind graag wil. Het prijsverschil zal ook groot zijn. Alleen al een vliegticket naar Costa Rica is duurder en je bent ook langer onderweg naar je bestemming.
En als je geen keuze kan maken. Ga je gewoon dit najaar naar je 1e keuze en volgend jaar naar de andere.

Groetjes
Theo
www.thelatinworld.nl/vluchtschemas.html

Ik heb heel veel in Cuba rondgereisd, en zo’n beetje het hele eiland wel gezien en ik woon in Costa Rica. Voor mij is er geen vakantie land als Cuba, maar Costa Rica is veel en veel geschikter om te wonen. En hoewel Costa Rica prachtige natuur parken heeft is er op het gebied van cultuur niets te vinden. De stranden zijn mooi, maar tussen 17:00 en 18:00 gaat de zon onder, je moet dus vroeg uit de veren om iets met je dag te kunnen doen. En eenmaal donker is er nog weinig vertier, natuurlijk kun je naar de mall, een restaurant, bar of een bioscoop, maar Cuba heeft vele malen meer te bieden. De steden zijn groter, levendiger, de oude gebouwen zijn prachtig, en de salsa bezweert tot in de ochtend gloren. Praktisch gezien voor vakantiegangers heeft Costa Rica een mooie natuur, en meer eigenlijk ook niet. Wel is het een ander meer westers/amerikaans, kun je altijd wel prima eten vinden en heb je internet, makkelijker contact met de buitenwereld etc.

Een kind meenemen heeft hetzelfe probleem in beide landen. De afstanden in Costa Rica zijn niet zo heel lang, wel is de gemiddelde snelheid laag dus een paar uur per dag in de auto of bus zitten zit er wel in. Cuba is dan weer verschrikkelijk groot, maar veel reizigers blijven in de hoek Havana, Vinales, Cienfuegos, Trinidad en dat is goed te bereizen.

Een praktische vraag, wanneer wil je gaan? Cuba is geschikter voor tijdens de Nederlandse zomervakantie, op dat moment is het regenseizoen in Costa Rica die het een en ander minder leuk voor je kan maken. Het beste seizoen om naar Costa Rica te gaan is eind december tot eind maart.