Martinair biedt NU vliegtickets aan voor €uro 199.-- (enkele reis), maar je moet altijd een retour-ticket kopen.
Dat wordt dus €400,–
Nog steeds goedkoop vind ik.
Meer info:
Ik plan een fietstocht in januari 2007
Is het mogelijk je fiets met Martinair mee te nemen
Heb je een gedacht wat dit kost?
Dank
Michel
Michel,
Bij Cycle-tours (OAD-Cycle-tours) in A’dam hadden ze jaren geleden speciale dozen waar je je fiets in kon stoppen. Fiets kan gewoon als bagage mee, maar wat het kost hangt af van hoeveel kg je in totaal meeneemt.
Voor ‘over-bagage’ betaal je extra, maar ik weet niet wat je tegenwoordig aan kg-bagage gratis mee mag nemen bij Martinair.
Arturo
Michel, een tip, dit zijn typisch vragen voor de vluchtmaatschappij zelf. Ik heb zelf even gezocht en kon het zo vinden.
Afwijkende bagage - Fietsen
**A.****…**Acceptatie criteria[ul]
[li][ul][/li][li]- Tandems kunnen alleen op Martinair vluchten worden geaccepteerd[/li]- Wanneer u de fiets incheckt, dient u deze als volgt aan te bieden:[LIST]
[li]1. met het stuur in de lengte richting gedraaid[/li]2. met verwijderde pedalen
3. uitstekende delen dienen verwijderd of beschermd te zijn
4. verpakt in een fietsdoos, wanneer u op een andere maatschappij overstapt: Martinair accepteert niet-verpakte fietsen alleen voor vervoer op Martinair vluchten[/ul]- Martinair beschouwt een kartonnen fietsdoos als een geschikte verpakking voor een fiets. Het beschermt uw fiets en de bagage van u en overige passagiers
- Martinair accepteert slechts beperkte aansprakelijkheid voor niet goed verpakte fietsen
B.…Reserveringen
Reserveringen dienen van te voren worden gemaakt[/ul][ul]
[li]**C.…Martinair fietsdoos[/ul][ul][/li][li]Bij vertrek vanuit Amsterdam kunt u bij Martinair een kartonnen fietsdoos kopen, afmetingen177x23x102 cm. Prijs: EUR 16 per doos. Deze dozen zijn alleen te koop bij de Martinair Servicebalie op Schiphol en zijn niet te koop op de buitenlandse vliegvelden.[/ul] [/LIST][ul][/li][li][ul][/li][li]**D.…**Bagagevrijdom[/ul][ul][/li][li]…****Piece Concept:[/ul][ul][/li][li]- Een niet gemotoriseerde fiets of driewieler wordt beschouwd als een stuk bagage met totale afmetingen van 158 cm (62 inch), ongeachte de werkelijke afmetingen[/li]- Bij overschrijding van de bagagevrijdom zijn de normale procedures en overbagagekosten van toepassing…**Weight Concept:
Overbagagetarieven voor enkele reizen op Martinair
Route
Euro
Sectors
Euro
Korte afstand charters (per retour)
80
IATA Europese en intercontinentale bestemmingen
80
Kinderfiets op korte afstand charters (per retour)
40
http://www.martinair.nl/icons/ecblank.gif
http://www.martinair.nl/icons/ecblank.gif
Op additionele fietsen of fietsen die meer dan 23 kg wegen, zijn de normale procedures en overbagagekosten van toepassing.[/ul] [/ul]Alle bagagevrijdommen en overbagagetarieven kunnen zonder vooraankondiging worden veranderd.
Wil je het zelf even nalezen, bezoek dan http://www.martinair.nl en vul in bij de zoekoptie rechtsboven “fiets”. En dan verschijnt dit.
Succus!
Liefs,
Carolina