cruiseboot

wel ik ben nu 14 en zou later graag op een cruiceboot de catering doen.
binnen 2 jaar zou ik graag al vakantiewerk doen.
wie heeft hier ervaring mee en welke studies moet ik NU het best volgen??
ben een beetje in de war met al de schoolrichtingen
talen hebben geen koken/catering en andersom gaat ook niet en ik denk dat ik een kombi van de twee nodig heb.woon in antwerpen dus wie kan mij helpen voor meer uitleg.alvast bedankt.:wereld:

Hallo,

OP een cruiseboot moet je een hele goede opleiding hebben wil je er echt goed verdienen. In de keuken lopen topkoks met een hele goede horecaopleiding en dan nog is er 1 de baas. Die heeft een goed salaris de rest blijft ver achter. De Maitre day verdiende bij Carnival ongeveer 250 dollar per maand! De rest moet hij hebben van fooi.Veel personeel komt dan ook van de lage lonen landen. Voor het lagere personeel(kamermeisjes - kelners etc.) zit een bedrag aan fooi bij de reissom inbegrepen maar niet voor het hogere. De werkdagen zijn lang en het is buffelen, de hele dag door.
Wil je hieraan beginnen zul je dus een hele goede horecaopleiding, hogere hotelschool bv., moeten hebben wil je iets kunnen bereiken aan boord.

Mijn zoon heeft wel een heel vorstelijk salaris voor zijn leeftijd maar die heeft de hoogste papieren op zeevaartgebied die er te halen zijn. Voor dat soort personeel is het heel wat aangenamer werken aan boord dan de rest.
Ik wens je veel succes bij je beslissing!

met vriendelijke groet,
Lakeland

hartelijk dank, ik ben 14 en kan nog alle kanten uit maar dit spreekt me toch voorlopig aan horeca en scheepvaart.ik zal mijn uiterste best doen.
youki