crossing the atlantic / backpacken zuid amerika

Hi iedereen, bij deze de “voorstelronde”
Ik ben verslaafd aan reizen en avontuur! Het liefst met zo min mogelijk geld!
Voor mijn vervoer en overnachtingen betaal ik niet, zo kan ik het reizen lekker lang en goedkoop volhouden!
Momenteel ben ik in Lissabon, waar ik even ben gestrand aangezien ik op BOOM festival (begin augustus in Idanha a nova) ben beroofd van mijn paspoort, portemonnee, al mijn geld en mijn telefoon.
Ik heb hier een nieuw paspoort aangevraagd die eindelijk binnen is dus al weer druk bezig met fantaseren over de volgende locaties!
Nieuw plan! Crossing the atlantic!! Doel is een boot van Portugal of Spanje naar Zuid-Amerika te liften! Ik bied werk aan in return.
Nu wordt dit wel mijn eerste keer Zuid-Amerika dus via deze weg wil ik gelijk even om wat tips vragen aan degenen die dit prachtige continent al hebben bezocht…!

-Visum is niet nodig als je kan aantonen dat je niet langer dan 90 dagen in het desbetreffende land verblijft. Nu reis ik dus niet per vliegtuig en betaal ik niet voor mijn vervoer, ik kan dus niet met een vliegticket aantonen dat ik weer vertrek. Een vrouw uit Canada vertelde mij dat ik ook een bepaald bedrag op mijn rekening kan laten zien zodat ze op die manier zien dat ik “voldoende geld” heb om na de legitieme 3 maand weer te vertrekken.
Klopt dit?
Zo ja hoe veel zou er dan ongeveer op mijn rekening moeten staan en hoe toon je dit aan bij de grenzen??

-Vaccinaties.
Op internet zie ik een hele waslijst aan vaccinaties staan die “aanbevolen” worden. Hoe serieus is dit en welke zou je absoluut wel moeten nemen?
Zijn deze prijzig?
Hoe lang van te voren en hoe gaan de vaccinaties in zijn werk?

Mijn dank is groot, sharing your knowledge is caring for the world!!

Veel liefs Sanne

sanne.
via monte video. zuid oostkust uruquay.
veel goedkope hostels waar je voor wat werk gratis kunt overnachten.
tip. de site mijnjas.com