…nog een vraagje de weg bij Wurzburg,
daar heb ik verleden jaar (juni) op de terugreis op zondag behoorlijk in de file gezeten,ben van de weg afgegaan en via Wertheim (toevallig ken ik deze weg) teruggereden, is dat nog steeds zo?
Zo ja misschien op de terugweg deze stad op zondag weer omzeilen?
Geen idee, hierop moet ik je het antwoord schuldig blijven. Ik reis de laatste jaren namelijk altijd met het vliegtuig. Geen files, behalve af en toe aan de check-in.
Waar is de dichtsbijzijnde supermarkt?
Als we een keer richting Opatya willen gaan , is dit op door de weekse
dagen aan te bevelen (i.v.m. Rijeka), of maakt dit niets uit.
Ik begrijp dat de weg door Rijeka lastig is…
Het zelfde voor richting Novi Vinodoslki, of zijn er andere wegen?
Waar is de dichtsbijzijnde supermarkt?
– er is een klein winkeltje in Crni Lug zelf (vers brood, drank, etc…) weinig vers. Voor supermarkt moet je naar Delnice (10 km).
Als we een keer richting Opatya willen gaan , is dit op door de weekse
dagen aan te bevelen (i.v.m. Rijeka), of maakt dit niets uit.
– maakt niets uit, je neemt van in Delnice de snelweg of de oude baan en dan de snelweg op juist na de tolhuisjes in Grobnik, verder over de snelweg voorbij Rijeka de afrit Opatija nemen. De ring rond Rijeka is nu volledig af, files zijn er niet meer.
Ik begrijp dat de weg door Rijeka lastig is…
– niet meer dus.
Het zelfde voor richting Novi Vinodoslki, of zijn er andere wegen?
– Best binnendoor rijden tot op de Magistrale nabij Jadranovo en dan volgen tot Novi. Allen daar beter niet in 't weekend gaan, idem voor Opatija, beter vermijden in het weekend wegens veel volk.
De goede vrager gaat pas in Oktober, dan zijn de wegen vrijwel uitgestorven, dus geen noodzaak tot omrijden. In de zomer zou het een ander verhaal zijn.
Beste, ik heb bij deze wel een vraagje.
Ik zou graag een bergwandeling maken naar de Risnjak bergtop.
Blijkbaar zou je die kunnen aandoen vanuit Crni Lug?
Heb jij meer info over deze tocht?
Alvast bedankt
De top van de Risnjak kan je bereiken vanaf Crni Lug, waar de ingang van het NP is. Van daar duurt de tocht 3 uur naar de berghut (vanwaar het nog een 20 minuten naar de top is) . Samen met de tocht terug, wat eten en drinken (meenemen) mag je op een volle dag rekenen. Er is echter een alternatieve route vanuit Vilje die maar 1 uur duurt (enkel). Ik heb daar nog meer info over, maar anders mail je me maar even op info @ maroflin . com (spaties weglaten).
Hans
Ik kan inmiddels reageren…rondom deze tijd zijn de wegen zeker uitgestorven, heerlijk rustig en relaxed rijden. Deze omgeving is zeker aan te bevelen voor natuurliefhebbers. Wil je toch nog naar de kust, een klein uurtje rijden en je bent er.