(origineel bericht op be-more.nl)
Counting down the days!
Ja hoor het aftellen is begonnen!! Het aantal dagen dat ik nog moet wachten voordat ik naar Zuid Afrika vlieg, begint inmiddels enigszins normale vormen aan te nemen. Ik begon met ruim 200 dagen ten tijde van mijn aanmelding, nu zit ik op 41 dagen… Minder dan 6 weken dus, al duurt me dat eigenlijk nog te lang. Ik kan niet wachten tot ik aankom bij Palm Tree en die 15 lieve snoetjes weer kan zien en knuffelen!!
Want, eigenlijk ben ik er al wel klaar voor! Hooguit nog mn koffer pakken. Dat kan nog wel eens een probleem worden. Ik vlieg met 2 verschillende maatschappijen naar Durban wat inhoudt dat ik voor het eerste deel 2x 23 kg mee mag nemen en de laatste vlucht 1x 30 kg. Een onhandige constructie dus. Nou kan ik wel bijbetalen, zodat ik 2x 23 kg mee kan nemen, maar dat kost me totaal 210 euries en daar heb ik wel betere doelen voor… Dus toch maar alles in 23 kg proppen :-S
Ook wil ik dit keer weer geld inzamelen om mee te nemen naar het project voor een aantal mooie doelen. De nodige mails en posters zijn al verspreid.
Ten opzichte van vorig jaar is er al het nodige veranderd. Natuurlijk is het nieuwe huis gebouwd en zijn er verschillende kinderen die thuis les kregen naar een andere school gegaan. Vier kinderen krijgen nu nog thuis les van de vrijwilligers, vanwege een te grote leerachterstand. Daarbij wordt er in september 2011 een crèche geopend voor opvang van peuters uit de buurt, zodat de ouders van deze kleintjes geld kunnen gaan verdienen voor hun levensonderhoud. En momenteel wordt ook hard gewerkt aan het openen van een activiteitencentrum. Als eerste om de 4 kinderen die thuis school volgen wat meer praktisch les te geven, zoals bijvoorbeeld houtbewerken en schilderen, zodat ze later een boterham kunnen verdienen met hun handen. En wie weet, kunnen er over een tijdje nog wel meer kinderen uit de buurt worden geholpen. Er lopen hier veel kinderen zomaar langs de kant van de weg waarvan de toekomst onzeker is…
Daarom wil ik jullie vragen om een bijdrage voor Palm Tree, voor bv. het opzetten van het activiteitencentrum of voor betalen van schoolgeld of voor kosten voor medicijnen. Elke kleine bijdrage zou mooi zijn!
Je kunt je bijdrage overmaken op rekening nummer: 12.17.74.228 t.n.v. Be More te Nijmegen onder vermelding van Amanda van de Loo. Dan komt het via Be More bij mij terecht zodat ik als ik daar ben 50% van het ingezamelde bedrag in overleg met Palm Tree uit kan geven. 40% van mijn ingezamelde bedrag gaat naar een soort spaarpotje voor lange termijn doelen, waarvoor Palm Tree per keer een verzoek bij Be More in kan dienen. De overige 10% is voor Be More (ter info, dit mag volgens de vastgestelde norm 25% zijn).
Via deze site kun je lezen wat ik ga meemaken vanaf 9 oktober!! Wil je op de hoogte blijven, meld je dan aan voor de mailinglijst. Met Sinterklaas ben ik weer in Nederland
Liefs Amanda