Costa Rica-Panama

Hi all,

Op verschillende internetpagina’s lees ik verschillende berichten over de precieze regelgeving wat betreft het reizen met een huurauto.
Laat ik voorop stellen dat het zeker geen MUST is, maar een leuke optie om te onderzoeken.

Begrijp ik goed dat een huurauto (gehuurd in Costa Rica) de grens naar Panama niet over mag?
In dat geval lees ik ook dat een regeling te treffen valt met verhuurbedrijven om in Paso Canoas de auto achter te laten en aan de andere kant van de grens een nieuwe auto op te pikken. Is dit waar en zo ja, hoe makkelijk/moeilijk te doen?

We reizen grofweg tussen San Jose en Panama City in (dus niet west-CR of oost-Panama) en zoals gezegd is het openbaar vervoer zeker een goed alternatief. Gewoon benieuwd naar de opties hier. Een globale ‘rout’ wil ik graag plaatsen mocht dat het antwoorden makkelijker maken :wink:

Bij voorbaat dank voor het meedenken :slight_smile:

Je mag inderdaad niet met een huurauto over de grens.
Er zijn verhuurmaatschappijen die zowel bij de grens met Panama als met de grens met NIcaragua de mogelijkheid hebben
de auto om te wisselen.

Johan
www.costaricaopmaat.nl

Thanks voor het antwoord. Het is lastig in te schatten of autohuur of met het openbaar vervoer (bussen) reizen een ‘betere’ optie is.
Vorig jaar in Argentinië bevielen de afstanden met de bus enorm maar een auto huren heeft ook wel iets.

Over die grensovergang, is het mogelijk om vanuit Costa Rica ik noem maar een plaats: omgeving Golfito of omgeving Cahuita een huurauto af te gooien en met de bus de grens over te gaan naar Panama?

Groetjes!

Afhankelijk van de verhuurmaatschappij heb je een keuze. Afleveren in Palmar Norte en met de bus verder of inleveren in Canoas aan de grens.
Ook aan de Caribische kant kan dat zowel in Puerto Viejo de Talamanca als in Sixaola.
Je betaalt meestal wel wat meer als je de auto aan de grens inlevert.

Johan
www.costaricaopmaat.nl

Hallo,

Jullie zouden bij een aantal autoverhuurbedrijven kunnen informeren wat de Drop-off locaties zijn zodat jullie niet extra hoeven te betalen. Het verhuurbedrijf Alamo heeft bijvoorbeeld een kantoor in Paso Canoas en in Puerto Viejo de Limón. Wij raden altijd om contact op te nemen met Peter Hoffmans van Dos Palmas. Hij kan de autohuur (bij Thrifty) voor jullie in orde maken en jullie uitgebreide informatie geven.

Succes!
Mario en Manon