weet iemand of het mogelijk is, ook met papierwerk e.d. van het verhuurbedrijf om met een gehuurde auto vanuit costa rica de grens over te gaan naar nicaragua?
We willen de auto in costa rica huren en tenslotte ook in costa rica terugbrengen.
Als je een verhuurbedrijf neemt welke internationaal is, of in meerdere landen in Midden-Amerika zit, moet dit geen probleem zijn. Wel even checken. Bij nationale verhuurbedrijven gewoon even navragen of op de websites kijken, emailtje sturen, etc.
Op dit forum zijn al verschillende verhuurbedrijven genoemd: sunnycars.nl, Dollar rent a car, Budget rent a car Nicaragua, Hertz, Lugo rent a car, Avis, Armadillo, Alamo. Gewoon hun websites bezoeken en desnoods een mailtje sturen.
Ik heb zelf geen ervaring ermee, maar ik weet wel dat het niet zo gemakkelijk is. Als je met een auto de grens over wilt moet deze eerst aangemeld worden bij de politie dat de auto over de grens gaat. Daarnaast zijn er nog verzekerings issues.
Er zijn autoverhuur bedrijven die de service bieden om je bij de grens op te wachten, je helpen met de grensovergang en je dan een andere huurauto geven.
Het beste is om dit via mail na te vragen bij de grote internationale verhuurbedrijven.
Je kunt via National/Alamo Autohuur boeken waarbij je aan de grens van auto wisselt. Dus aan de CR-zijde lever je bij een kantoortje je auto in. De kantoormedewerker brengt je met een auto de grens over en aan de Nica-zijde wordt je weer opgewacht door een Nationalvertegenwoordiger met een andere auto. Ze wezen ook waar je je paspoort/visum moest regelen e.d. Vond ik eigenlijk wel goed geregeld zo.
Omdat wij het vooraf ook allemaal niet zeker wisten, hebben we deze autohuur laten regelen via Costa Rica online, waren we zeker dat het klopte… Maar misschien lukt het je ook zelf via National.