Vorig jaar heb ik 6 weken alleen met een backpack door Vietnam en Cambodja getrokken.
Dit jaar wil ik een groepsreis proberen. Ik heb mijn oog laten vallen op een 16 daagse reis door Costa Rica van Summum, in oktober. Ik wil deze reis met 4 dagen verlengen om te relaxen en te duiken.
Nu ben ik benieuwd of er hier mensen zijn met dezelfde plannen of die misschien wel dezelfde reis willen boeken. Het lijkt me leuk om van te voren in contact te komen.
Ik woon in Dordrecht, ben 32, scout, ondernemend en een gezelligheidmens.
Dat zal wel even wennen worden een groepsreis! Zelf dit jaar ook gekeken naar groepsreis (sawadee, madagascar) maar het is best lastig als je gewend bent te backpacken en de vrijheid daarvan gewend te zijn. Ik heb wel eens gelezen op forums dat je dan bijv. heerlijk in een natural pool ligt te plonsen en dat je er dan na een half uurtje al uit moet, ookal wil de groep langer blijven omdat het er zo fijn is…De bus moet verder, volgende bestemming wacht, enz enz. Zelf in 2 tal gebackpackt, Guatemala, belize, Mexico, Cuba, Thailand. Eventueel ook in okt. naar Costa Rica, Peru, Ecuador, Nicaragua of Madagascar. Toch maar deze site op gegaan na een telefoontje met reisorganisatie en wat vraagjes van mijn kant!
Gr Rachelle
Het zal inderdaad wel even wennen zijn, ik heb met de rugzak en een groep vrienden door Thailand gereisd, vorig jaar in m’n eentje door Vietnam en Cambodja met alleen een ticket. Echt backpacken dus. Een groepsreis wil ik ook eens proberen, misschien wel eens maar nooit weer! Ik ben wel van plan om de reis te verlengen om nog een paar dagen mijn eigen gang te gaan en om te kunnen duiken.
Het voordeel is dat je niet zelf hoeft te zoeken naar onderdak en vervoer enzo dat scheelt tijd en dat heb ik dit keer niet zoveel…
Je doet er goed aan de reizen van verschillende organisaties naast elkaar te leggen om zo de reis te vinden die het beste bij je wensen past.
Ben benieuwd wat jij uiteindelijk gaat doen.
Ga wel s even googlen op jouw reis van Summum, altijd meerdere opties naast elkaar leggen.
Klopt wel dat het ontspannend kan zijn om je accomodatie niet te hoeven regelen, ik pak altijd de lonely planet in de bus, op weg naar mijn volgende bestemming en daar zoek ik dan n goedkoop schoon hostel/hotel uit. Mijn richtingsgevoel is behoorlijk scherp, dus 1 keer plattegrondje zien en ik loop er zo naar toe. Het vervoer is altijd wel wat tijdrovender.
Vooral in die landen, ha ha. Maar het heeft ook zo ontzettend veel charme om tussen het volk in te zitten in volle bussen. Veel leuke ervaringen gehad, vooral in Guatemala, in de chicken old school bussen. Wat een belevenis!
Maar goed, ik ga s kijken op summum. wanneer vertrekt die reis?
Gr Rachelle
De lonely planet is inderdaad heilig Het heeft eigenlijk ook voorkeur om m’n eigen weg te zoeken en me onder de lokale bevolking te begeven en ook zo te reizen. 2 dagen achterop een brommer door de demilitairized zone in Vietnam zal ik ook niet snel vergeten of die trein die 's nachts niet verder ging… Ik moet wel zeggen dat het ook wel eens stil en eenzaam is als je alleen reist. Als je dan in een stad komt waar ze geen toeristen gewend zijn dan zijn zaken als vervoer ook opeens weer wat lastiger.
Ik heb nog niks geboekt maar ik zit te denken aan de reis die op 19 oktober vertrekt.
Stuur je wel ff n prive berichtje. Heb de reis inmiddels bekeken, ziet er op zich wel leuk uit maar vaak 1 nacht op 1 plek, uitpakken en inpakken…de route wel goed.
Gr Rachelle