Wil in juli 3 weken naar Z-A. Moet nu alleen nog zien te kiezen tussen Costa Rica of Peru. Ben in voor natuur & cultuur.
Wat raden jullie aan?
Hey,
Ik heb ze allebei gedaan en ze zijn allebei de moeite :). In Costa Rica zal je waarschijnlijk een actieve vulkaan zien, jungle, palmbomen aan het water, waterval(len) en ook luiaards, apen, toekans (hopelijk toch!). In Peru is er ook jungle, maar als je 3 weken gaat en je wil ook de klassiekers doen, dan denk ik niet dat je daar zal geraken. In Peru heb je over het algemeen meer een desolaat en ruig landschap, maar je kan er wel pinguins en zeerobben zien op de Ballestaseilanden, condors, de Nazcalijnen, koloniale steden, drijvende eilanden op het Titicacameer en natuurlijk Machu Picchu.
Het is dus vooral een kwestie van kiezen (en verliezen ). Costa Rica is zo goed als alleen natuur, dus als je een mix van natuur en cultuur wil, dan zou ik eerder voor Peru gaan. In CR zal het tropisch heet (30°C of meer) en vochtig zijn, in Peru max. ca. 20 °C en 's avonds kan het op sommige plaatsen afkoelen tot bijna vriespunt. Qua veiligheid staat CR hoger aangeschreven dan Peru.
Wat je ook kiest, het zal sowieso een mooie reis zijn :D.