Costa Rica in mei

Ik ga vanaf 13 mei voor 16 dagen naar Costa Rica. We gaan een rondreis maken die we nog moeten inplannen. Maar ik vroeg me vooral af waar ik rekening mee kan houden qua klimaat. Of is daar niets over te zeggen? We willen de vakantie eindigen met een paar rustige dagen aan het strand, maar dan willen we natuurlijk wel zon. Waar hebben we de grootste kans op zon?

Alvast bedankt!

Groetjes,
Mandy

Hoi Mandy,

Aan de Caribische kust heb je in mei de meeste kans op zon, want dan is daar het droge seizoen begonnen. Aan de pacifische kust begint dan juist het regenseizoen.

Grt. Michel

Tip voor Costa Rica in het algemeen: bereid je voor op alle mogelijke weersomstandigheden. Het land heeft ontzettend veel verschillende klimaatzones en wanneer je rondreist kun je op een hele korte afstand veel verschillen in temperatuur en bewolking meemaken. Dus neem kleding mee voor temperaturen tussen de 10 en 35 graden en voor zowel regen als zonneschijn. De beste manier om te bepalen waar je de meeste kans op zon hebt tijdens je laatste dagen, is gewoon de lokale kranten in de gaten houden en de lokale bevolking om advies vragen.

lees meer over onderandere het weer op: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=62901