Costa Rica en Panama in September

Hallo,

Wij zijn twee dames van midden 20 en willen in september 2013 graag gaan backpacken in Costa Rica en Panama.
De natuur lijkt ons prachtig, maar we houden ook wel van een dagje aan het strand met zon. Twee jaar terug zijn we in Indonesië geweest en willen nu Midden-Amerika verkennen. We zijn alleen bang dat de maand september erg regenachtig is. Zo regenachtig dat reizen in deze maand door Costa Rica niet bepaald ideaal is. We lezen hier veel verschillende verhalen over. Daarom willen we graag ervaringen en adviezen horen van mensen die in deze maand in Costa Rica zijn geweest.

Groetjes!

Ik moet zeggen dat vorig jaar een stuk erger was dan dit jaar, soms is het niet leuk en is het de hele dag grijs. Het voordeel van een tropische bui is dat het niet zo lang duurt, maar wel voor veel ellende kan zorgen, met name het caribische gebied wordt nog weleens getroffen en dan zijn de wegen niet begaanbaar en raken de nodige mensen hun woning kwijt. Maar dat neemt niet weg dat ik in september ook wel lekker aan het strand heb gezeten, je moet dan veelal vroeg vertrekken om de zon te kunnen pakken tot de vroege middag. Daarna trekt het dicht en kan de dag grijs en grauw eindigen.
In de central valley is de grote overlast gelukkig beperkt, al hebben we de nodige tijd file moeten rijden omdat er een gat in de snelweg zat, die meestal worden veroorzaak door weggespoelde aarde onder het wegdek :slight_smile:

Het weekend van 15 september zat ik in Puerto Viejo, met lekker weer maar wel af en toe een bui.
Een paar weken later aan het strand van Puntarenas, dat was vroeg vertrekken en rond een uur of twee in de mdidag weer inpakken.