Ik wil samen met een vriendinnetje in juli een fly en drive doen in Portugal aangezien dit de enige periode is dat het een beetje uitkomt. De regio die we allebei willen zien is Costa Lisboa. Ik neem aan dat de temperatuur behoorlijk aan de hoge kant is in de binnenlanden (lees Coimbra/Evora) maar dat het weer aangenaam is aan de kust strook (Cascais).
Kan iemand hier meer duidelijkheid over geven?
Tevens gaan we overnachten in pousada’s en heeft iemand daar ervaring mee ?
ikzelf was er in september,dus daar heb je niet zo heel veel aan!maar ik wou wel even zeggen dat het een geweldig gebied is!wij zaten toen in cascais en hebben een top vakantie gehad!lissabon en sintra zijn geweldig!!!ook cascais is leuk!!!dus veel plezier!
Leuk plan; ik heb zelf een tijd in die regio in Portugal (vlakbij het plaatsje Mafra) gewoond en heb in de maand mei een tijd heel het land (muv Algarve) rondgereisd. De temperaturen in Coimbra (& Conimbriga, zeker doen) en Evora rezen toen al boven de 25 graden uit. Vooral in Evora kan de temperatuur in de zomer oplopen tot 40 graden. Tja, daar doe je niets tegen, maar houd er wel rekening mee. Plan niet te veel in, neem regelmatig pauzes, pet ophouden, veel water mee, etc.
De kust van Cascais is super! Ga ook iets verder naar het noorden naar het schattige vissersplaatsje Ericeira. En als je iets van de natuur wilt zien; tapada de Mafra & the wolf recoverycentre zijn dan echte aanraders; hoewel ik je eerlijk niet kan vertellen hoe het er in de zomer uit ziet.
Tussen Lisboa en Evora ligt de stad Setubal, op zich niets bijzonders, maar de naastgelegen stranden (kleine inhammetjes) van “Serra de Arriba” zijn heel erg mooi. (Neem vooral het meest westelijke strand, dat is het moeilijkste te bereiken, dus ook het minst druk)
Portugal is wel een geweldig land, dus ik zou er zeker de tijd voor nemen. Alles zelf regelen is ook prima te doen. ik kon me herinneren dat ook wij een keer in een Pousada wilden overnachten, maar dat vanwege de prijs niet gedaan hebben. Hotels en particulieren zijn beter te doen, maar dat is natuurlijk aan jullie zelf.
Heel veel plezier!
Nu ik heb gisteren een fly en drive waarbij we overnachten in poussada’s. En Mieke de plaatsen die je opnoemde daar komen we volgens mij ook terecht. Ik heb de tips al opgeschreven dus die neem ik ter harte.
En inderdaad de poussada overnachtingen zijn niet goedkoop, maar wij vonden het een ervaring dus toch maar voor lief genomen!