Costa Blanca

Ik kom er niet uit welke plaats we best kiezen voor enkele dagen in de buurt van Alicante.
Jávea? Moraira? Calpe? Dénia?

We willen géén Benidorm toestanden.
Ook niet Valencia, want daar gaan we nadien naartoe.

Ik zou Moraira kiezen. leuk klein en niet te toeristisch. Je kunt heel eenvoudig een appartement of (ons) huis huren.

Zou best nog een keer van pasje kunnen komen in de toekomst. We gaan ons nu oriënteren om een geschikte plek te vinden voor enkele maain de winter. Verhuur je ook voor lange termijn?

Wat bedoel je met langere termijn? Wij hebben daar een fantastisch huis met veel privacy en een privé zwembad. Ik lees je reactie wel.

Je kunt ook de wintermaanden januari en februari huren voor een aantrekkelijke prijs

Ik bedoel inderdaad enkele maanden. Oktober+november en/of maart+april.

stuur maar even een reactie naar eye2eye@kpnmail.nl dan zal ik daarop reageren.

Ga ik doen na mijn vakantie. Ben nu in Senegal.

Hoi!! Is het nog gelukt om iets leuks te vinden? Ik kan ook Moraira aanbevelen! Mocht je nog op zoek zijn naar mooie onderkomens, neem even contact met me op! groetjes!

We hebben vier dagen in een B&B in Moraira verbleven. Een zeer aangenaam stadje inderdaad. Onze B&B (Casa Pauline) was op 5 min. wandelen van strand en centrum. Ideaal gelegen dus, en ook ideaal voor mijn man om te fietsen. Het nadeel van Moraira vind ik dat het zo ver van de luchthaven is (we zouden 2x iemand moeten ophalen en terugbrengen). Tweede nadeel is dat de meeste vakantiewoningen ver van het centrum gelegen zijn. Tenzij jij een ander/beter voorstel hebt. Je mag me altijd de info sturen want we zijn nog op zoek naar een vakantiewoning voor de maand oktober (één maand om te beginnen).

Nadien hebben we een penthouse gehuurd in Campoamor, ten zuiden van Torrevieja. Qua dorp stelde het niks voor, heel toeristisch (nauwelijks een Spanjaard te zien en je wordt overal in het Engels aangesproken), maar op zeer korte afstand van de luchthavens Murcia of Alicante. En de penthouse lag vlak bij de zee. Maar het was dan weer niet zo’n mooie regio om te fietsen. Tja, ieder stadje zal wel zijn voor- en nadelen hebben. Dat zijn dingen die we nog moeten afwegen.

Ah, ja die locatie ken ik! Het klopt inderdaad dat het niet naast de luchthaven ligt, maar als dat wel zo zou zijn, zou je het waarschijnlijk ook niet meer zo’n mooie plaats vinden. Het voordeel is wel weer dat je kunt kiezen uit zowel alicante als valencia als luchthaven, beide ongeveer dezelfde afstand (rond een uur rijden). Ik kan een appartement (appartement Monica) aanbevelen in dé winkelstraat van moraira, van alle gemakken en comfort voorzien. Centraler is niet mogelijk ;). Alles is hiermee op loopafstand en eigenlijk heb je geen auto meer nodig dan. Mocht de voorkeur meer uitgaan naar een villa met prive zwembad dan kan ik Casa Patricia aanbevelen. Wellicht is dit precies wat je zoekt. Hoor het graag als ik nog met je mee kan denken. Saludos!

Dank voor het meedenken. Het appartement is niet wat we zoeken (we zoeken een penthouse met dakterras) en de villa is veel te groot (en veel te duur) voor 2 personen. Voor de weekprijzen van het appartement, kan ik trouwens ook minsten dubbel zo lang elders terecht …

Graag gedaan! Jammer dat het niet is wat jullie zoeken, veel succes bij de zoektocht!