Cork

Wie heeft er ervaring met wonen en werken in Cork city? (Zuid-west Ierland). In januari vertrek ik voor een periode van minimaal 2 jaar naar Cork. Ik zou graag in contact komen met mensen die daar wonen of werken.

Alvast bedankt,

Betty.

Hi
Ik weet dat Cork niet hetzelfde is als Dublin, maar ik vertrek eind september voor twee jaar naar Dublin. Veel ervaring heb ik dus nog niet met Ierland, dus ik ben erg benieuwd. Ik hoop dat je daar veel plezier hebt en succes met de voorbereidingen. Mocht in contact willen komen, dan is mijn e-mailadres: supergwennie@hotmail.com
Gr. Wendy

Hi Wendy,

Hoe ben jij aan deze job gekomen en hoe is het bij jou geregeld met je huisvesting, ect? Bij mij wordt alles door het bedrijf geregeld. Ben je toevallig bekend met het meenemen van huisdieren? Daar kan ik zo weinig over vinden… Bijna alles over emigreren gaat over de States, Canada, Australië en Nieuw Zeeland (bron: internet). Weet je nog goede sites?

Groetjes,

Betty.

Hi
Ben via een nederlandse groep van apothekers daar terecht gekomen. Huisvesting voor de eerste maand wordt voor mij geregeld. Daarna moet ik zelf iets zoeken. Hopelijk lukt dat door daar een beetje rond te vragen. Ik weet niets over huisdieren, want die heb ik zelf niet, maar heb wel veel info gevonden op de website van het ministerie van buitenlandse zaken. En je kan misschien informeren bij de ierse ambassade in nederland. Of op hun website.
Hopelijk heb je hier iets aan.
Gr. Wendy

Of kijk hier eens:
http://nl.msnusers.com/clockiesinireland/y…ourwebpage.msnw
Staat ook iets over huisdieren. Is zowieso wel leuke website!
Gr. Wendy

Hey Betty,

Anders moet je even op het algemeen forum kijken, daar heb ik net een reactie van iemand gehad die in Cork woont, misschien kan die je helpen…Groetjes Rowena

Rowena,

Kan topic niet vinden. Waar staat ie onder genoemd?

Sorry, heb het gevonden! Tips blijven natuurlijk welkom!

Hey Betty,

Maakt niet uit hoor, hoop voor je dat je er wat aan hebt…Als je het leuk vindt om te mailen ofzo laat het dan maar weten ok? Ik ga volgende maand naar Ierland toe, naar Dublin, voor minimaal een half jaar… succes verder!! Groetjes Rowena