Ik ben aan het kijken waar mijn vriendin en ik (beide rond de 24/25) heen gaan met vakantie.
Nu ben ik op corfu en lesbos gekomen en vroeg me af of iemand hier geweest is en of het aan te raden is of dat er een ander eiland is dat mooi is.
Wij zoeken namelijk iets waar er nog cultuur is en mooie omgeving, activiteiten kunnen doen (zoals lokaties bezoeken, jeepsafari, riviersafari, duiken), beetje leuke winkels en uitgaan ook wel leuk is (hoeft niet al te groot of druk te zijn).
Ach, het blijft toch altijd moeilijk, smaken verschillen nu eenmaal.
Corfu is inderdaad mooi groen, maar zelf vond ik Lesbos leuker (daar is trouwens ook genoeg groen te vinden hoor).
Denk ook eens aan Thassos: een groen binnenland en een goeie mix van leuke dorpjes, mooie stranden/baaitjes en cultuur.
corfu hebben wij bezocht en is echt fantastisch. maar doe zoveel mogelijk op je eigen tempo, ga wandelen… of met ga met het openbaar vervoer. ik weet het … iedereen huurt een auto, … dat is ook leuk, maar met het openbaar vervoer maak je de fantastische dingen mee; het contact met de bevolking is dan anders; de mensen zijn er zooo trots dat je dat doet. en te voet… de eilandbewoners vinden je zo fijn en moedig, en dat geeft een goed gevoel en voor jezelf is het een verrijking. wij doen niet meer anders … geloof mij… dit is HET (wij gebruikten het anwb-boekje).
corfu … op mijn eigen zelfgemaakte site op basis van eigen ervaringen:
klik hier
lesbos hebben wij helaas nog niet gedaan, dat komt nog…