Convalideren diploma

Hallo,

Kan iemand mij vertellen hoe lang deze procedure kan duren?
Ik moet mijn diploma laten convalideren en heb iemand in België die de nodige papieren, vertaald door een beëdigd tolk, kan opsturen naar Sevilla.
Ik moet deze papieren dan doorgeven aan het ministerie van onderwijs in Sevilla, waar ze mij vertelden dat de procedure zo een drie maanden kan duren.
Na een telefoontje naar het minsterie van onderwijs in Madrid, vertellen ze daar echter dat het soms meer dan een jaar duurt…

Heeft iemand hier ervaringen mee?

Hoi,

Ik ben alleen bekend met de term “homologeren” en ik ken meerdere mensen die tussen een jaar en twee jaar hebben gewacht. Succes er mee dus!

Groetjes,

Mabel

Dat is een mooi vooruitzicht.
In februari 2011 moet ik een examen afleggen voor de staat hier in Spanje en zonder de nodige papieren is dit dus niet mogelijk :mad:

Je kunt het altijd proberen, maar weet wat je te wachten staat…

Succes!

1 like

Hola, ik heb een positieve ervaring mbt het homologeren vam mijn verpleegkundig diploma.
Had al mijn diploma´s en cijferlijsten etc in Nederland al laten vertalen. Naar Almeria gegaan( kantoor voor educatie en innovatie oid…) Dame daar alles nagekeken, stempels op alle papieren. Zij heeft alles naar Madrid gestuurd, kon inderdaad wel een jaar duren, zei ze. Maar na 3,5 maand had ik mijn spaanse certificaat en nummer.Perfecto!

Ik hoop dat ik hetzelfde kan meemaken :slight_smile:
bedankt voor de reactie!!

groetjes
Art

Maar even serieus, 3 maanden is nog steeds veel te lang! Je in NL behaalde dilpoma zou, zeker als je kijkt naar het verschil in kwaliteit tussen opledingen in NL en Spanje, gewoon Europees geldig moeten zijn!

Even heel serieus voor Mabel :-)!! Ik geef je gelijk, maar in Spanje is alles een beetje te veel ‘MANANA’ :slight_smile: