Controle op geld bij binnenkomst land?

Ik heb mijn WHV aangevraagd, en die is geaccepteerd. Nu las ik dus dat je een bepaald bedrag moet hebben bij binnenkomst van het land. (om jezelf de eerste 4 maanden te kunnen onderhouden) En je dit moet kunnen aantonen. Dat geld heb ik niet, maar dat heb ik ook niet nodig, aangezien ik de eerste paar maanden als aupair ga werken.

Hoe groot is de kans dat ik echt moet aantonen dat ik beschik over dat geld? Er werd me ook verteld dat het wellicht voloende zal zijn om een bevestiging te hebben dat ik naar het gastgezin ga om te werken, en dat ze er dan niet zo moeilijk over doen. Wat zijn de ervaringen hiermee en zou het gewoon goed gaan, of is het toch beter om via ouders te regelen dat het geld tijdelijk op mijn rekening komt, om gedoe te voorkomen?

Kijk voor de aardigheid eens hier: http://www.travbuddy.com/forums/viewtopic.php?id=33415&p=1

Verder kennelijk weinig mensen met ervaringen op dit gebied.

Als je het via je ouders kunt regelen, zou ik dat gewoon doen. Voorkomt gedoe. Ik heb nog nooit gehoord van iemand die het moest aantonen, maar waarom zenuwen als je het tijdelijk kunt regelen?

Ik denk inderdaad dat ik maar gewoon ga regelen dat mijn ouders tijdelijk het geld naar mij overmaken, tickets zijn inmiddels geboekt :slight_smile: