Ben op dit moment aan het solliciteren in mijn eigen landje: Nederland. De ene afwijzing na de andere. De crisis heeft zo z’n effecten en het wordt er de komende jaren niet beter op vrees ik.
Ik denk dat er veel mensen thuis zitten met toch wel behoorlijk wat talent en enthousiasme om weer aan het werk te gaan. Velen hebben een gezin, een huis een basis: hier in Nederland.
Maar ik heb dat niet. Ik kan gaan en staan waar ik wil en ik zit er aan te denken om binnen nu en een jaar toch maar eens gewoon mijn hart te volgen. Mijn probleem is dat ik nog niet precies weet wat ik wil doen. Of misschien weet ik dat wél, maar ben ik niet helemaal op de hoogte van wat er allemaal is. En hoe de weg te bewandelen is. En verder ben ik financieel gezien niet te rijkste dus dat is ook een belemmering op dit moment.
Ik vraag mij af hoeveel mensen met dit gevoel rondlopen. Wie is Nederland beu? Niet alleen vanwege het weer, maar ook vanwege de sfeer, regeltjes, etc… Kort gezegd: vanwege het Nederlandse.
Misschien dat iemand zich herinnert in dit verhaal en komend verhaal:
Ik ben op zoek naar verandering. Nederland ben ik helemaal beu en ben bereid om naar een andere gebied te verhuizen, of om een baan te hebben waarbij ik eventueel zeer veel moet reizen. Ik hou ervan om iets nuttigs te doen voor de wereld, voor mensen, maar ook voor de natuur en dieren.
Waar ik o.a. allemaal naar op zoek ben:
afwisseling en avontuur (ik houd niet van routinewerk)
werken met mijn verstand, niet met mijn handen
uitdaging zoek ik in zelfstandigheid
werken in de creative sector
werken in de gamble-industrie
werken met letterlijk en figuurlijk veel bewegingsvrijheid
(!!) afwijkende banen (anders dan anders) trekken mijn interesse (!!)
Waar ben ik goed in:
zéér behendig in het gebruik van computers, internet, social media, nieuwe technologie
gediplomeerd geluidstechnicus
gastheer/host in de entertainent-wereld / muziekindustrie
coordinator
onderzoek
service / gevoel / tactiek
helpen van mensen en dieren in nood
zeer gepassioneerd als het gaat om rechtvaardigheid
Wat ik absoluut NIET zoek:
100% zittend werk, bijvoorbeeld op een callcenter
Mensen lastig vallen met producten waar ik niet achter sta (sales/targets)
Heb op dit moment van schrijven geen vriendin/gezin, dus ik ben zo vrij als een vogel om te gaan en staan waar ik maar wil.
Ik loop hier in Nederland overal tegen de muur op. Misschien zijn er meer mensen met dezelfde ideeën Daar zou ik dan graag mee in contact willen komen.
Waarom begin je niet iets voor jezelf? Bijvoorbeeld een bedrijf wat je via internet kunt runnen en onder je arm mee kunt nemen naar iedere bestemming die je maar wilt?
Je schrijft dat je zeer behendig bent in het gebruik van computers en nieuwe technologie. Er is ongetwijfeld iets te bedenken waarmee jij mensen uit de brand kunt helpen en waarvoor jij in ruil goed betaald wordt.
Haha het is alsof ik mijn eigen gedachtes lees in jouw bericht. We zitten in hetzelfde schuitje i guess. Ik ben momenteel zelfs ff gestopt met solliciteren omdat ik al die afwijzingen wel ff beu ben. Mijn idee is ook om binnen nu en een jaar mijn hart te gaan volgen.
Ik ben me momenteel aan het orienteren op Australie en wat de mogelijkheden daar zijn. Ik wil er eigenlijk sowieso heen al is het voor 1 of 2 maanden. Het liefst zou ik langer gaan om te reizen, gecombineerd met werk en op de termijn misschien zelfs wonen. Ik ben alleen ook niet zo goed op de hoogte van de mogelijkheden en probeer me dmv dit soort forums van info te voorzien!
Waar zou jij graag heen willen en wat is je achtergrond/ wat zou je graag willen doen?
Ik zit met hetzelfde idee. Ik heb te horen gekregen dat mijn baan (10 jr admin/secr. werk) boventallig is!
EIgenlijk heb ik wel al zo mijn ideeën en deze liggen toch op een iets ander vlak dan die van Zooft.
Ik wil gaan omscholen waar mijn hart eigenlijk altijd al naar toegetrokken heeft…de zorg of educatie. Ik heb al heel wat research gedaan: MBO Verzorgende nivo 3 of zo of bijv. Onderwijsassistent. Maar tot nu toe vind ik geen vacatures in het buitenland met die opleidingen. Ze zijn helaas nog een stapje te laag
Kan iemand mij verder helpen?