Bijna afgestudeerd, op zoek naar baan in buitenland

Hallo allemaal,

Ik heb me net aangemeld op dit forum dus ben nog druk zoekende. Hoe dan ook, ik ben Nederlands en studeer momenteel in het buitenland (Zweden) en rond zomer 2012 mijn Master studie af (business administration, marketing). Ik wil graag meer van de wereld zien en heb niet de ambitie om terug te gaan naar Nederland.

Hoe kan ik dit aanpakken? Mijn interesse ligt in zuid Europa of Australie, Nieuw-Zeeland, Canada/VS.

Het begint lijkt mij met een baan, hoe kan ik vanuit hier in het buitenland solliciteren (vacatures vinden, eerst) en is het verstandig een NL bedrijf te vinden dat (ook) in het buitenland gevestigd is?

Ervaringen of tips welkom!
Bedankt.

Goed plan !
ik zou als ik jou was, een vakantie-werkvisum ( als dit nog bestaat ) aanvragen, voor alle landen waar je interesse voor is.
*Zoek je verwachting per land uit op 1-) werk en 2-) cultuur eventueel;
3-) klimatologisch gebied. En laat je hart ( niet je ratio dus ) vertellen waar je naar toe gaat.
Lukt het niet je gewenste baan daar direct te vinden, accepteer dan elk soort werk ( dit is tijdelijk ). Een baan bv. in hotel, horeca, ziekenhuis, geeft je toegang tot de kennis van mensen, waardoor je het leven aldaar beter kan leren begrijpen.
Ondanks alle goede voorzieningen in Nederland, zou ik ook niet hier willen blijven.
Succes. Je leven ziet er stralend uit.

mvg, Donn.