Help...Ik wil iets anders!

Hallo…

Ik lees op deze site ondzettend veel interessante onderwerpen betreffende reizen, wonen en werken in het buitenland. Mensen die het zat zijn in Nederland, mensen die het woordje crisis niet meer kunnen horen, mensen die avontuur zoeken, mensen die iets willen betekenen voor anderen, minder bedeelden, en zo kan ik nog wel ff doorgaan.

Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik één van die mensen ben.

In Nederland is het haast onmogelijk om in de zorg- en welzijnssector aan de bak te komen. Lukt het je wel dan krijg je hoogstens een contractje van 3 maanden en dan maar hopen dat dit contract verlengd zal worden. Momenteel niet dus! Ik ben t zat!

Het liefst zou ik een compleet nieuwe start willen maken. Mijn voorkeur gaat uit naar het buitenland. Afrika, Azië, Zuid-Amerika hebben mijn voorkeur.

Graag zou ik er mijn ervaringen uit de zorg- en welzijnssector willen delen met mensen die hulp, ondersteuning het hardst nodig hebben. Inkomen is voor mij niet de drijfveer. Kost en inwoning en ervaring opdoen zijn t belangrijkst.

Ik heb ruime ervaring met jongeren, zowel straatgroepen als individueel.
Verder gewerkt met licht verstandelijk gehandicapte jongeren (autisme)
Ervaring met thuis- en daklozen, psychiatrische patiënten
Ervaring met alcohol en drugsverslaafden

Naast het werken in deze sector sta ik open voor alle werkzaamheden. Ik wil mijn leven anders gaan invullen dan afgelopen 15 jaar en zoek avontuur, uitdaging(en) en nieuwe interessante, leuke, vriendelijke, uitdagende mensen.

Ik hou van afwisseling, geen 8 tot 5 baan
Ik hou van avontuur en werken in de buitenlucht
Werken in de natuur heeft mijn voorkeur
Ik hou van warmte, hoge temperaturen zijn dus geen enkele belemmering
Ik hou van alternatieve muziek in de breedste zin van t woord

Wie o wie denkt overeenkomsten te zien met zijn of haar eigen situatie, of kan mij verder opweg helpen? Neem gerust contact op en misschien kunnen we elkaar aanvullen, helpen, sturen enz…

Groet aan iedereen die dit leest.

Roel

Hallo Roel,…Ik heb met aandacht u relaas gelezen en sluit me volledig aan met je vizie,het is ook zo dat een gewoone baan in Nederland-Belgie enkel nog goed is om rond te komen,maar dat zo een baan een belemmering is op het leven zelf.
Ikzelf ben een man van 57 jaar welke door omstandigheden niet meer kan meedraaien in het dagelijks werkstensel ? wat dat juist inhoud kan ik u langs deze weg niet kenbaar maken toch wil dat wel doen onder prive email.
Ook ik zoek naar een nieuwe uitdaging,en heb als troef horeca ervaring te hebbeb,misschien lezen dit wel nog andere mensen daarom schrijf ik er ook bij slager-kok-treateur te zijn en ben dus iemand welke leiding kan geven,
Het voornamelijkste is wel ik twee rechter handen heb die willen werken,en dat ik ook jaren gewerkt heb in de bouw-renovatie,wat ik ook overweeg te gaan en kunnen doen.
Het lijkt me goed om onze ervaringen en mogelijkheden te delen en misschien kunnen we wel meer voor elkaar betekenen,of anders kan dit wel van inspiratie zijn voor samenwerking met iemand anders ? wat dat dan ook zijn mag.
Ikzelf zit nog maar pas op dit forum,en moet men weg hier nog vinden.
Vriendelijke groeten
Stig

klinkt bekend…
check eens www.idealist.org
kun je alles vinden, banen, vrijwiligerswerk etc… heel veel succes! en luk om te weten hoe het afloopt :slight_smile:

1 like

Men engels is onvoldoende om daar een aanvaarbaar c.v. te noteren,trouwens zoek ik niet bepaald te werken onder al die regels en weten van sosiale bijdrages…heb al genoeg voor de staad gewerkt.
Toch bedankt