Combiticket boot en trein kopen op Samui

Hoi hoi,

Wij vertrekken binnenkort naar Thailand. Als we aankomen in Bangkok reizen we deze keer gelijk door naar Koh-Samui met het vliegtuig. Terug willen we graag gebruik maken van een combinatieticket Boot-Bus-Trein. Weet iemand of deze tickets ook ter plekke verkrijgbaar zijn op Samui. En zo ja waar?
En is de ticketprijs dan gelijk aan deze in Bangkok of duurder?

Alvast bedankt.

Groetjes

Deze tickets zijn echt op elk hoek van de straat bij een reisbureau te koop, ongeveer zelfde prijs, ook hetzelfde als in bangkok, misschien is het juist in bangkok duurder! Succes! Ik heb paar maanden geleden precies hetzelfde gedaan daarnaar toe gevlogen en met de boot/ bus terug. Alleen de bus rit was er een from hell HEEL lang en niet coomfortabel dus hou dat wel in gedachten (ook al zeggen ze dat de bus wel comfortabel) Thaise mensen zij natuurlijk een stuk kleinder dus de bussen en stoelen ook :slight_smile:

Veel plezier! Groetjes R.

Iets meer dan een week geleden ( snik ) heb ik vanaf Koh Tao hetzelfde gedaan. In 1 ruk van Koh Tao naar Bangkok. ( 950 Bth - is dus echt niks voor zo’n reis ) Het is inderdaad een lange reis, bij ons 14 uur dus vanaf Samui kan je daar nog wel een uur of twee optellen denk ik, maar het is wel prima geregeld.

{ stukje van mijn weblog over de reis: 09:00 in de pick up vanaf ons Guesthouse, 10:30 op de boot ( voor de Terschelling kenners, op de Koegelwieck ) rond 12:15 aan de wal bij Chumpon, om 13:00 in de aircon bus voor een rit via Hua Hin naar Bangkok waar we om 21:15 aankwamen. meteen in een taxi naar de TAT ( Thaise VVV) om een kamer te boeken, verder naar het " Asia Hotel", spullen op de kamer en om 22:45 zaten we aan ons diner… }

Het beste kan je je maar gewoon instellen op een lange reis, de avond van te voren niet tot diep in de nacht met alcohol doorbrengen maar op tijd naar bed ( je spuugt de longen uit je lijf op die boot heb ik om me heen gezien van een aantal heren met een flinke kater ). Een goed boek bij de hand, je Gameboy of Nintendo DS goed opladen, een paar powercookies meenemen ( bij de 7/11 kan je een soort pinda/rijst/honing koeken kopen die je snelle trek verhelpen) een paar flesje water en laat het maar over je heen komen.

Hallo,

Ten eerste ja het is mogelijk om op Samui kaartjes te kopen voor allerlei vervoer.
Mijn advies zou zijn ga met de boot naar van Samui naar Surathani en dan laat je je met een tuktuk naar het treinstation afzetten. Dan de nachttrein van Surathani naar Bangkok nemen. Dan ben je de volgende ochten in Bangkok. Je kunt zelfs 1ste klas treinkaartje kopen wij betaalde er ongeveer 1300 bath per persoon voor is 26 euro. Dit is een cabinen voor 2 personen en is prima te doen.

Wij doen het zelf ook regelmatig ik zou alleen wel zodra je in Samui bent dit gaan regelen omdat je kans kan lopen dat het volgeboekt is. Vervoer met Trein in Thailand is erg populair.

gr van Moira

Bedankt voor jullie advies! We reizen bij aankomst wel gelijk door naar Ko Tao en daarna komen we via Phangan terug naar Samui om daar de laatste één a twee dagen door te brengen. Is dat te kort voor vertrek om nog een kaartje te kunnen krijgen voor de nachttrein of zijn ze misschien zelfs ook op de andere eilanden verkrijgbaar? Weet jij dat Moira?

Alvast bedankt!

Groetjes,
Angelique

Je kunt er ook voor kiezen te varen en dan bussen naar surat thani en vanaf daar te vliegen! Heb je toch gevaren en de omgeving van thani gezien (mooi!), en is de reis wat korter! Vliegen vanaf t vaste land is veel goedkoper dan vanaf samui.

Veel plezier…ben ook net terug en tis er top!

je kunt op koh tao ook treinkaartjes krijgen. Je zou ook met de boot van Koh Tao naar Chumphon gaan en dan de trein nemen dat is korter naar Bangkok.
Maar je kunt ook op Koh Tao de treinkaartjes kopen van Surathani naar Bangkok.

gr van Moira

Bedankt voor je reactie :smile:, aan die 2e mogelijkheid hadden we zelf inderdaad ook al gedacht.

groetjes, Angelique