Combineren Tortuguero & Monteverde

Hoi allemaal,

5 november vlieg ik voor het eerst naar Midden Amerika. Het is de bedoeling om daar 1 week rond te trekken in Costa Rica en 2 weken in Nicaragua.
Ik zou in een week tijd heel graag de parken Monteverde & Tortuguero willen combineren en heb het volgende reisschema in gedachten

dag 1; aankomst in San Jose
dag 2; naar Tortuguero
dag 3; dag in Tortuguero
dag 4; vertrek in de ochtend, naar La Fortuna
dag 5; richting Monte Verde
dag 6; Monte Verde (wandeling)
dag 7; Monte verde (canopy tour)
dag 8; grens over met Nicaragua (bus naar San Jorge)

Is dit een realistisch reisschema? Valt er zelf misschien nog ergens wat tijd te winnen? En is dit de meest logische volgorde? Ik zou zelf het liefst eerst naar La Fortuna en Monte Verde gaan maar vanuit Tortuguero is het lastig om de grens over te gaan met Nicaragua volgens mij. Zou ideaal zijn om na deze ‘drukke’ dagen een paar dagen te relaxen op de Corn eilanden maar heb geen makkelijke mogelijkheid gevonden om vanuit Tortuguero naar Corn te reizen.

Alle tips en adviezen zijn welkom! Sta ook open voor andere parken als dat beter te bereizen is, zolang we maar genoeg dieren kunnen zien. :slight_smile:

Dit is het meest realistische reisplan als je in 1 week Tortuguero en Monteverde wilt zien.
En daarna door wilt reizen naar Nicaragua
De mogelijkheid om vanuit Tortuguero of Sarapiqui naar Nicaragua te gaan is er niet meer.

Johan
www.costaricaopmaat.nl