Ik ga af en toe vragen stellen over Zuid-India, maar ik kan ook antwoorden geven op vragen van anderen daarover omdat ik er in 2000, 2001 en 2003 telkens zeven of acht weken heb rondgereisd met rugzak, in treinen, bussen en soms auto met chauffeur. Dit jaar ga ik maar drie weken om het land trots aan mijn jongste dochter te laten zien. Vanwege die relatief korte tijd reizen we met een auto en chauffeur, de hele tijd, heerlijk luxe dus.
Omdat ik er al vijf jaar niet meer was, ben ik benieuwd naar recente ervaringen van reizigers in Fort Cochin. Is Kashy’s nog steeds zo leuk? Is er nog Kathakali aan het water? Heb je een favoriet restaurantje daar?
Heeerlijk eten naast de Chinese vissersnetten. Versere vis voor fantastische prijzen vind je in heel India niet meer. Gamba’s, krab, kreeft.hmmmmmmm.
Verder is er niet zo veel veranderd…Iets meer tourisme en meer kashimir shops maar als er er loopt zul je versteld staan van hoe weinig er varanders is. Heerlijk hoor!!! Goed winkelen ien eten in de joodse buurt ook…
Leuk om te lezen dat het niet zo veranderd is. Jij vergelijkt Cochin van 2003 met dat van 2007?
Ja, en ook nog eerder…1997…