Coast to Coast - bazbus boekje gezocht!

Hoi,

Wij zijn van plan om komende zomer te gaan bazbussen door Zuid-Afrika: loopticket! We hebben gelezen dat er een boekje in zuid-afrika bestaat waar alle backpackers instaan waar je met de bazbus kunt komen.
Weet iemand of je dit boekje ook in NL kan krijgen? Of heeft iemand er nog 1tje over voor ons?? Zou super zijn!

Tips voor leuke hostels/backpackers zijn ook welkom :slight_smile:

Groetjes Marije & Tessie

Hoi Marije,

Normaal gesproken kon je dit downloaden van http://www.coastingafrica.com/freebook.asp
Echter nu ligt de website plat.

Selecteer gewoon de tabel met hostel op http://www.bazbus.com/accommodation.aspx#7 en kopieer ze naar excel. Vervolgens een beetje uitlijnen en printen maar.

Veel plezier

Erwin

Hallo Marije,

Ik heb afgelopen zomer een maand met de Bazbus gereisd, en dit is me echt zeer goed bevallen.
Die Bazbus boekjes liggen in alle hostels die bij de bazbus zijn aangesloten, dus ter plekke kan je ze zoizo vinden.

Verder kan ik Bib’s Backpackers in St. Lucia aanraden. Ze hebben leuke freebies zoals in de ochtend een wandeling door het natuurpark, waarmee je het Greater St Lucia Wetland Park in gaat.

Welke route nemen jullie eigelijk? Swaziland of Drakensbergen?

In elk geval alvast veel plezier!

Patrick

Hoi,

Dank je wel voor jullie reacties. Wij gaan heen over Drakensbergen en terug over Swaziland ws. Goed idee?

Het was al bij ons opgekomen om het boekje te gaan knippen en plakken, maar als iemand het toevallig thuis heeft liggen na een reis in Zuid-Afrika, zou het natuurlijk mooi meegenomen zijn!

We horen van iedereen goede verhalen over BIBs, dus dat wordt het wel :slight_smile: Kennen jullie ook the secret spot in ballito? Is dat wat?

En weet iemand miss een leuke backpackers in Swaziland? Wij houden van het echte afrikaanse, hoe primitiever hoe beter! Dus bv. dicht bij de lokale bevolking?

En raden jullie aan om voor deze dingen te reserveren?

Dank je wel weer!

Ik zal morgen eens kijken, misschien heb ik nog een Bazbus boekje thuis. Als ik meer weet laat ik het weten :slight_smile:

Hoe Drakensbergen is kan ik niet zeggen (ik ben met de Bazbus door Swaziland naar Johannesburg gegaan en vandaar met de trein terug naar Kaapstad.

Secret Spot heb ik geen ervaring mee.

In Swaziland kan ik Sondzela Backpackers aanraden.
Dit is een hostel midden in een natuurpark gelegen (dus er lopen struisvogels en wrattenzwijnen door de tuin) en in de avond hadden ze lokale gerechten die je voor een bepaald bedrag kon kopen. Heel leuk.

En met de Bazbus moet je elke dag dat je op wordt gehaald aangeven naar welke backpacker je wilt. meestal kan de chauffeur dit voor je regelen.

Patrick

Ik heb nog even gezocht, maar ik heb nog 1 boekje (dacht dat ik er meer had), maar daar heb ik mijn route ingeschreven, dus die wil ik graag bewaren voor een vervolgtrip.
Dus dan moet je toch maar via http://www.coastingafrica.com/ de info zoeken. En dan ter plekke een boekje pakken bij het hostel :slight_smile:

Patrick

Hartstikke bedankt voor al je zoekwerk!
Nog iemand anders die toevallig een boekje over heeft?

Hebben jullie toevallig ook nog ervaringen met het slapen in een bee-hive? Dat lijkt ons erg leuk! Weten jullie waar dat kan?

Hmm, Nee, daar heb ik geen ervaring mee.
Ik heb ze wel in Sondzela BP in Swaziland gezien, maar of je daar ook in kan overnachten zou ik niet met zekerheid durven zeggen.

Patrick

Over de coast 2 coast of Alternative Route hoef je je geen zorgen te maken… Ik vind dat je beter van plek tot plek kan bepalen waar je heen gaat en in het eerste het beste hostel dat je tegenkomt zul je een Coast 2 coast vinden. Mocht je toch van tevoren willen boeken, dan kan ik je de lijst van accomodaties op de website van bazbus aanraden.

Ik heb een onwijs goede tijd gehad bij Secret Spot in Ballito, ben er ipv 3 dagen 7 dagen gebleven. Het wordt gerund door een familie, maar je moet wel van surfen houden.

In Swaziland ben ik bij Swaziland backpackers geweest. Dat was erg relaxed… Mooie omgeving en goed geregelde trips in de buurt.

Heel veel plezier daaro!

Je kunt in een Bee-hive slapen in Mhilwana National Park in Swaziland.

Slaap zacht
Peter

Mee eens.

Ik ben ook bij Swaziland backpackers geweest :smiley: Mooi werk!

Coast to Coast boekjes, hoeveel wil je er hebben?

Ik woon alleen wel in het pretoria backpackers hotel…

Mijn tip: Bepaal je beginpunt en je eindpunt. Boek die tickets, koop een Lonely Planet voor een breed opgezette planning. In het eerste de beste hostel ligt een c2c boekje en kijk of je er wat aan hebt. c2c is handig maar niet zaligmakend.

Hoop dat je wat mee kun