Hallo,ik heb naar de documentatie van cingue terre gezien is zeer mooi,vooral dat wandelpad langs de kust,nu is mijn vraag ik neem 2 hondjes mee,jack russel en maltezer zijn honden daar toegelaten op het wandelpad,of paden,en misschien weten jullie ook of er een strand in de buurt is,waar je moogt komen met de honden.Graag een antwoordje.Bedankt alvast,:vak02::
Hallo,
Weet niet of honden zijn toegestaan - heb wel gezocht, maar wordt me nog niet duidelijk.
WEL hier de link naar de off. site van
Parco Nazionale delle Cinque Terre
Je kunt dus het beste gewoon even een mail sturen naar ze, dan kun je ook direct vragen of alle paden momenteel begaanbaar zijn - in het voorjaar zijn er nl. door bergverschuivingen een aantal [tijdelijk ?] onbegaanbaar geworden!
PS: laat aub even weten of je idd ook de gevraagde info krijgt ;).
Groet,
Rob
Hoihoi,
het pad is inderdaad prachtig!! als je vertrekt vanuit Riomaggiore (wat het beste is btw) dan is het pad onderbroken tussen het 2de en het 3de stadje (dus tss manarola en corniglia)…
je kan dan kiezen, ofwel neem je het treintje ofwel ga je te voet en neem je de ommeweg, wat echt wel prachtig ook is hoor! wel een half uurtje echt serieus klimmen naar volastra (daarna plat en naar beneden) maar dan prachtige zichten en tussen de wijngaarden terug naar beneden! echt een aanrader als je gaat om te wandelen!
Vernazza is echt speciaal hoor om aan het water wat te liggen, een baaitje gelijk, met zandstrand en ook rotsen waar je kunt liggen langs de baai, aan en in het water!
Als je nog vraagjes hebt laat gerust weten…!
Grtjs
Kim
Hallo,
Wij zijn vorig jaar naar de Cinque Terre geweest en hebben onze hond (Border Collie) overal mee naartoe genomen. Wandelend over het door jou genoemde pad, in de trein en op sommige stukken strand; was allemaal geen probleem. Allen bij het strand moet je wel opletten; daar zijn maar een paar plaatsen waar honden mogen komen.
DE meeste stranden ziin prive en laten geen honden toe. De stukjes openbaar tijdens het seizoen ook niet. Bij Monterosso is er echter wel een strand te vinden aan de noordkant waar het mag.