wij ,20 en 26;zijn op zoek naar een toffe camping waar onze hondjes meemogen. moet geen luxecamping zijn. zwembad is wel meegenomen. verder is een toffe sfeer belangrijkste, camping waar veel jongeren komen…
Welke plaats weten we ook nog niet : alle ideeën zijn welkom.
bedoeling is om te wandelen langs strand, gezellig stadje te bezoeken en savonds nog glaasje wijn te gaan drinken, strand, golf of windsurfen.
Ik ben meerdere keren met mijn hond in Frankrijk geweest. Maar tegenwoordig is het bijna niet meer te doen met een hond. Honden mogen in Frankrijk vrijwel NERGENS op het strand. Ik heb zelf een golden retriever die erg van water houdt. Hij heeft 2 weken een rot vakantie gehad, want hij mag nergens het water in!
Ik wist dat niet van tevoren en hoorde (het laatste jaar dat ik er was) daar pas dat het niet meer is toegestaan.
Misschien is het handig om dit van tevoren te weten!
Mijn vriendin en ik hebben een oud zelfbouw campertje waarmee we al vier jaar, met de zomervakantie, door Frankrijk trekken.
Onze hond (een doetje van een duitseherder) gaat ook altijd mee. Ook Jansen (zo heet hij) is een echte waterrat.
:vak02:Iets wat ik hem bij 30 graden of warmer niet kwalijk kan nemen.
We hebben gemerkt dat aan de kust en bij de meeste meren honden niet welkom zijn. Daar in tegen zijn we bij rivieren altijd welkom. De afgelopen jaren hebben we gemerkt dat er in Frankrijk heel veel campings aan leuke riviertjes zijn. Sommige zelfs met een klein (kiezel-)strandje. De kwaliteit van het water is vaak wisselent. Een handige vuistregel hierbij is; Hoe dichter bij de bron (bergen) hoe schoner het water.
Groetjes en succes met het vinden van een leuke camping,
Hallo,
wij komen regelmatig op een camping La Piere Verte in de buurt van Frejus (Zuid-Frankrijk). Dit is een zeer ruim opgezette groene camping, gelegen in een heuvelachtig gebied. De camping heeft 2 buitenbaden, restaurant en een zeer gezellige bar. Er heerst een zeer gemoedelijke sfeer, gewoon genieten. Huisdieren zijn (tegen een kleine vergoeding) toegestaan. De camping heeft een zeer groot terrein om een tent op te zetten, heel mooi tussen de bomen. Ook de sanitaire ruimtes zijn zeer schoon. Toch ook niet onbelangrijk. Ook bestaat de mogelijkheid om een stacaraven te huren. Dan heb je alles bij de hand (voorzien van keuken, eigen douche en toilet, ruime slaapkamers) De omgeving is echt super mooi, veel wandelmogelijkheden. Ook de mondaine steden zoals Cannes en St. Tropez zijn in de buurt en zelfs met het openbaar vervoer zeer goed te bereiken.
In de buurt van Frejus zijn een stuk of 5 golfterreinen. Officieel heb je je GVB nodig maar als je zegt dat je die niet bij je hebt dan mag je toch het terrein op (dit heeft mijn man uit eigen ervaring). Zelfs de clubs kun je huren voor een redelijke prijs (dit was op een golfterrein in Roquebrune).
Hopelijk hebben jullie hier iets aan, en alvast een fijne vakantie gewenst!
Groet, Renate
Net als in Nederland mogen honden steeds minder op toeristisch interessante plaatsen komen, dus stranden. Maar er zijn nog steeds mogelijkheden om met je hond plezierig vakantie te vieren, zelf googel ik altijd op: honden gratis mee,
groetjes, hans
**Waar aan de franse kust ben je geweest dan?
In Normandie ben ik nog geen strand tegen gekomen waar het niet mocht ook op de camping in een gehuurde stacaravan was het geen probleem.