Chulalongkorn Memorial Day

Ik kom net tot de conclusie dat dit precies in onze vakantie valt! (23 Okt) op zich geen punt. Maar dat zou zomaar eens een datum kunnen zijn dat we ons gaan verplaatsen naar Koh Samet (vanuit Pattaya). Iemand een idee hoe het met het openbaar vervoer dan is? Vorig jaar waren we ook op 23 Okt in Thailand. Toen gingen we echter met een mini van vanuit Bangkok naar Koh Chang. Het “leven” in Bangkok ging toen wel gewoon door. Maar ik weet niet hoe het met de kleinere plaatsen gesteld is. Ik las net namelijk dat het wel een vrije dag is voor de Thai. Dus rijd er dan gewoon ov? En gaan de boten dan wel naar Koh Samet? Als deze wel gewoon rijden/varen dan zullen we ook evt wel van te voren moeten boeken omdat het schijnbaar dan nogal druk kan zijn op het eiland.

Chulalongkorn Dag
Koning Chulalongkorn stierf op 23 oktober 1910 en deze datum is ook nu nog een vrije dag in Thailand.
Weet niet dat 23 oktober op een weekend valt,moest dit wel het geval zijn dan kun je best van tervoren boeken(ergens in een reisagentschap)
Air conditioning bussen rijden vanaf Pattaya naar Bangkok om de 30 minuten 04,00 tot 21.00, prijs 121 baht per persoon, ongeveer 2 uur tijd. Pattaya Bus Terminal,deze bussen stoppen ook in Ban phe.
De reistijd van Pattaya naar Ban Phe bedraagt 55minuten.
Overzetboot naar het eiland kost 50bath(tocht duurt 30min of met een speedboot tijd:10minuten en kost 1000bath)
gegroet:georgessiam.

Yep, valt in het weekend:disgust: Vandaar ook mijn vraag hier. Als ik hier in NL kijk en elders trouwens in Europa, dan “lijd” het ov onder zo’n dag. Maar aangezien alles anders is in Thailand;) dacht ik, ik vraag t maar even.

Alle andere info wist ik al, maar even goed dank hoor Georges! T gaat mij erom of er ook gereden word op deze dag.

p.s van te voren iets boeken op een feestdag had ik zoiezo al wel gedaan, weet dat het druk is.