Goedemiddag,
Wij gaan in december een maand rondtrekken door Thailand.
Nu hebben wij alleen voor de kerstdagen een hotel geboekt op Kho Pangang, vanwege de fullmoonparty. Wij checken daar 27 december in de ochtend vroeg uit en moeten 29 december om 2.30 uur vliegen. Ik kan nergens hele goede reistijd info vinden op het gebied van wat als je met de trein reist en wat als je met bv een binnenlandse vlucht kan gaan. Weet iemand of dat laatste uberhaupt kan, vanaf bv Kho Samui qua reisduur en op tijd kunnen vliegen?
Ik wil het liefst zo snel mogelijk terug zijn in Bangkok 28 december maar is dat ook met de trein te realiseren?
Ik hoop dat iemand een goeie tip heeft.
Thanks
Je kan de 27e bijvoorbeeld de boot nemen naar Chumphon (Lomprayah ferry vertrekt om 08:30 uur en 13:00 uur) en dan verder reizen met (nacht)trein naar Bangkok.
Ook is het mogelijk om via Lomprayah een combi-ticket te boeken, ferry en bus, naar Bangkok. Vertrek bijv. om 08:30 uur vanaf Koh Pha Ngan, aankomst Bangkok zelfde avond nog rond 20:30 uur. Bus stopt bij Khao San Road in buurt, dus kan je daar nog nachtje blijven en volgende avond naar de airport.
Je kan idd ook de ferry naar Koh Samui nemen, daar evt nog een nachtje blijven en dan de 28e met Bangkok Airways naar Bangkok vliegen (beetje late vlucht, zodat je niet te lang op de airport hoeft te wachten voor je vlucht naar Nederland).
Of al de 27e vanaf Koh Samui naar Bangkok vliegen en nog een nacht in Bangkok blijven.
1 like
Super bedankt voor je reisadvies
Weet jij of zo’n vlucht vanuit Kho Samui naar bangkok op het laatste moment te regelen is en of ik ergens vooraf de exacte vertrek- en reistijd kan opzoeken?
Vluchten kan je gewoon paar dagen van tevoren boeken, al weet ik niet hoe vol ze dan zitten (is natuurlijk kerstvakantie dus hoogseizoen in Thailand).
Bangkok Air heeft heel veel vluchten per dag tussen Koh Samui en Bangkok. Tijden kan je terugvinden op www.bangkokair.com