Pukkelpop blijft er alles aan doen om de muziekfans die gewond raakten tijdens het onweer een hart onder de riem te steken. Organisator Chokri Mahassine belt de gewonden persoonlijk op om te horen hoe het met hen gaat en hen de richting te wijzen als ze meer hulp of informatie zoeken.
Intussen werken minister van Binnenlandse Zaken Annemie Turtelboom en minister van Telecommunicatie Vincent Van Quickenborne (beiden Open Vld) aan plannen om de communicatie bij rampen te verbeteren. Ze willen dat de aanwezigen steeds een bericht kunnen sturen naar een verkort gsm-nummer. Dat bericht zal dan automatisch op een website verschijnen waar familie en vrienden het kunnen lezen. Turtelboom en Van Quickenborne hebben daarvoor een akkoord gesloten met de drie telecomoperatoren.
Daarnaast zullen de operatoren voortaan ook op voorhand betrokken worden bij de organisatie van grote evenementen.
Waarom wordt er niet gesproken over de 820000 euros die hij zijn eigen heeft cadeau gedaan met een “om te lachen” een éénmalige bonus!
Dat hij eerst de mensen is vergoed,die een ticket hadden en worden gesust met drankbonnetjes voor de komende jaren!
Hey Georgy
Weet je nog altijd niet hoe hier, in dit land, de problematiek van zoiets aangepakt wordt?
Hoeveel camions met meubels heb je geteld (na een overstroming en de mensen zijn alles kwijt) per gezin?
Denk je dat de fans op “Pukkelpop” een vergoeding gekregen hebben, de gewonden gratis medische hulp en voor de overledenen een gratis deftige begrafenis?
Voor dit alles en nog meer, er is maar 1 oplossing : de werkvolk zal betalen en kijk goed: het is/was/zal altijd blijven.
De rijken…het is een verhaal apart !
Groetjes
Sopirla>>>
882.353 euro was het. Moest hij dit geld inderdaad gebruiken om de mensen te vergoeden, zou iedereen nog niet meer dan 10 euro terugkrijgen (ruw geschat, hé). Zijn drank/eetbonnen aan 25/50 euro dan niet beter?
Pukkelpop is erkend als ramp. Chokri moét in principe geen tegemoetkoming doen. Hij doet wat hij kan hé.
Hey Georgy
“Gerechtigheid” is een hol woord geworden die men overal vindt. Ik heb juist een grote artikel gepost op “Amerika reiscafé” en ik kon mijn woede niet slikken en mijn venijn heb ik, aan de einde van het artikel, gespuwd en ik ben verantwoordelijk voor, in geval van miserie. Ik sta achter mijn woorden en niemand zal me doen zwijgen !! Alleen als ze me koud maken…
Groetjes
Sopirla>>>
Ja, maar dan kan evengoed iedereen verzaken aan elk bedrag dat hij/zij teveel heeft op z’n bankrekening en dit geld in het steunfonds stoppen. De organisator treft toch geen schuld?
Nu, heb ik een vraag : waar, denken jullie gerechtigheid te vinden? Bij God? Bij de duivel? Allemaal personages uit verhalen, want tot heden, heb ik geen van die 2 >>>gezien, nog gerechtigheid, nog de ouwe met z’n witte baard, nog die anderen.
Mensen, maak je eigen cocon en blijf daar lekker leven ! Volg dit goede raad, het is voor je welzijn, psychisch en lichamelijk !
Groetjes
Sopirla