Chinees nieuwjaar in Maleisië

Hoi allemaal,

Begin februari kom ik aan in KL. Ik blijf een maand in Maleisië en wil daarvan ongeveer de helft vd tijd op Borneo zijn. Nu valt Chinees Nieuwjaar op 19 februari. Ik vroeg me af wat dat voor ‘gevolgen’ heeft.

• moet ik alle overnachtingen rond die periode al vastleggen?
  • is vervoer ter plekke snel vol?
  • hoeveel dagen zijn de parken bijv. dicht?
    Is het een idee om bij aankomst meteen door te gaan naar Borneo en terug te vliegen rond nieuwjaar en dan in KL te zijn? Wat is er daar dan open en te doen?
    Bovenstaande dingen zullen waarschijnlijk ook weer afhangen van de plek waar ik ben?

Hmm beetje onduidelijk in mijn vragen misschien. Anyway: alle info is welkom!!

Nou hier alvast wat info voor anderen die dezelfde antwoorden zoeken:

:slight_smile:

Het eerste weekend van cny kan het behoorlijk druk zijn en doorgaans zijn de prijzen van bijvoorbeeld vliegtickets een stuk hoger.
Ben je van plan om een vlucht te maken rond die tijd dan is op tijd reserveren een goede keus.
Ga je met de bus naar een andere plek probeer dan lokaal het ticket zo vroeg mogelijk te kopen na aankomst.

In de week na het weekend kan het nog steeds druk zijn maar je zult plek kunnen vinden om te slapen, echter ook weer oppassen voor het weekend daarop dan kan het druk zijn. Bijvoorbeeld hier in de Cameron Highlands is het dan een bende.

Gr. Frank

Hoi Frank,
Bedankt voor je reactie!
Ik zag idd al dat de vliegprijzen (van en naar Borneo) 2 of 3maal zo duur zijn in die periode. Ik probeer nu nog een beetje te zoeken naar een goedkope planning.
Met het eerste weekend bedoel je dus denk ik het weekend na donderdag 19 feb. toch?
Groetjes Ilse.

Ja het eerste weekend na Chinees nieuw jaar. Als je dit weekend niet reist maar al op een plek zit dan is er niets aan de hand want het eerste weekend gaan de meeste mensen naar de familie. Probeer dan te vliegen ruim voor deze periode.
Een optie is om meteen na aankomst in het land naar Borneo te gaan en kort voor het Cny terug naar Kl om daar een paar dagen te verblijven.

Gr. Frank

Ja top! Zoiets had ik ook in gedachten! Ik vlieg idd vrij snel door naar Borneo. Alleen terugvliegen naar KL vlak voor CNY is duur vergeleken met andere data. Maar so be it. Kan ik mooi bij eerste aankomst begin vd maand in KL alvast bussen etc regelen. Zin in! Waarschijnlijk ben ik dan wel tijdens ‘de bende’ zoals jij het zegt in Cameron Highlands haha. Nogmaals bedankt voor je adviezen :slight_smile: