Ik zit te twijfelen om begin september 3 weken naar China te gaan en hier te gaan backpacken.
Starten in Beijing en dan zeker door naar Xian en vertrekken vanuit Shanghai, wat ik hier tussendoor ga doen is nog niet bekend.
Ik zit eerder te twijfelen of het te doen is om alleen te gaan backpacken in China? Hoe gaat het met de taal, spreken ze wel iets Engels in de grote steden? Hoe is het met het aanvragen van het visum? ( de ene zegt je moet al je hotels al geboekt hebben, en andere zeggen van niet)
Wie kan mijn tips geven over het reizen alleen in China? En hoe het verlopen is?
Voor een reis van 3 weken is bewijs van de eerste 4 overnachtingen voldoende.
Bij een verblijf langer dan 4 weken moeten alle overnachtingen aangetoond worden.
Backpacken in China is prima te doen. Op plekken waar veel reizigers komen spreken mensen vaak wel wat meer Engels, daar zal ik me niet te veel zorgen om maken.
Ik heb regelmatig zelf door China gereisd en dat ging altijd prima. Oók toen ik hier net woonde en geen woord Chinees sprak. Ik ben toen zelfs door veel kleine stadjes / dorpjes gekomen en er is me nog nooit iets overkomen. Met handen & voeten en een lach kom je heel ver.
Ik heb dezelfde ervaring als GoYvon, je hoeft de taal niet te spreken om in China te kunnen reizen er zullen in de grote steden en populaire locaties altijd wel mensen zijn die Engels spreken.
In kleine dorpjes moet je het soms met handen en voeten doen maar dat is ook leuk
Mijn ervaring ook. Heb je een smartphone dan loont het om een vertaalapp te installeren die het ook zonder verbinding doet. Ik heb onlangs goede ervaringen opgedaan met Jibbigo, die ook voice-input en output heeft.