Ik vlieg 11/10 CI66 AMS-BKK 14.45 - 06.40 (12/10)
retour 02/11 CI65 BKK - AMS 02.30 - 09.00 (02/11. Weet iemand of op deze vlucht het nieuwe toestel van CI wordt ingezet? Zo niet, heeft iedereen dan toch een eigen scherm? Wie heeft ervaring met deze vlucht?
Graag zou ik ook de half moon party meemaken op Koh phangan 29/10, redt ik dat als ik de 02/11 02.30 uur terugvlieg? Wil wel de laatste dag of liefst 2 dagen nog in BKK zijn, voordat ik terug vlieg. Hoelang doe je erover om van Kohpangan naar BKK te komen?
Tevens wil ik vanuit ChiangMai, Mae Hon Son, Gouden driehoek en ChiangRai (optioneel) bezoeken. Wat is dan het ideale reisschema en hoelang doe ik erover?
Ja het zijn heel wat vragen maar hoe dichterbij het komt, des te meer vragen ik krijg…
Enige tijd terug werd het nieuwe CI-vliegtuig met eigen persoonlijke tv-schermpjes alleen op vrijdag ingezet (TPE-BKK-AMS // AMS-BKK-TPE), maar mijn collega vloog 2 weekjes geleden op vrijdag van AMS naar BKK en toen zat hij nog in een oude kist (en daar heb je geen persoonlijke tv-schermpjes). Volgens een medewerker van China Airlines verschilt het op welke dag de nieuwe machine ingezet wordt).
Ik zou er dus maar rekening mee houden dat je in een oudere versie van de 747-400 zit…dan kan het alleen maar meevallen…
Ja precies, daar ga ik ook gewoon maar vanuit…maar ja ik heb altijd weinig geluk met dit soort zaken. Zal bij het inchecken wel aangeven bij de nooduitgang te willen zitten…maar ja wie niet.
Ik weet niet hoe je vanuit Ko Phangan terug wilt, maar het zou een idee zijn om van Phangan naar Samui te gaan en vandaar terug te vliegen naar Bangkok (Bangkok Airways).
Of je zou van Phangan naar Surat Thani kunnen gaan en vandaar terug kunnen vliegen met ThaiAirAsia (zie www.airasia.com).
Of vanuit Surat Thani met de nachttrein, 's avonds vertrek uit Surat Thani en de volgende ochtend kom je alweer aan op het Hualampong Station in Bangkok.
Dit kun je, zonder Mae Hong Son, als het moet, op 1 dag doen als je over een eigen wagen beschikt (of privé-tour). Je kunt zelfs nog een paar bergstammen bezoeken, maar je moet dan wel heel vroeg vertrekken vanuit Chiang Mai. Chiang Rai zelf vind ik niet zoveel aan, ik zou daar geen tijd insteken.
Met Mae Hong Son bij kun je het natuurlijk niet in 1 dag. Dan moet je minstens 2, misschien wel 3 dagen rekenen. ik zou voor het traject kiezen: Chiang Mai - Mae Hong Son - Mae Thang - Chiang Rai - Mae Sai - Chiang Saen - Chiang Mai.
Ik zou zelf voor twee uitstappen vanuit Chiang Mai kiezen, denk ik. 2 dagen naar Mae Hong Son en 1 dag naar de Golden Triangle.
Je kan het bericht eventueel aanpassen via de Edit-button.
Als je het gehele bericht helemaal wilt verwijderen, laat het dan maar ff weten. Dan haal ik hem weg voor je.
Hoi Chispa Ik ben 3 weken geleden op vrijdag vertrokken en ook weer op vrijdag teruggekomen. Maar ik heb ook maar een keer in dat nieuwe toestel gezeten. En dat is in oktober 2005 geweest. Ik heb een paar vliegtuig sites nagekeken en volgens mij is er maar een toestel in deze uitvoering. Dit toestel vliegt met regelmaat op Los angeles toestelnummer is B-18210.
Verder zul je het moeten doen denk ik met een wat ouder toestel. Op heenweg had ik een toestel met schermpjes in de stoelen, en op terugweg met tv in het gangpad. Hopelijk heb je geluk.
Groetjes Leon.