alle info betreffende deze streek is welkom,
wat is het beste middel wat geld betreft,weinig euro meedoen?
en ginder geld afhalen in bank?kan men in bank zelf aan loket geld opvragen ?
ik ben niet echt een vleeseter,wel groenten,wordt dit een probleem voor mij?
trektocht?met privé gids.
welke gekochte goederen kan men zomaar meenemen?dit zou dan olifanten of boedha in houtuitsnijding betreffen.
welke inentingen zijn vereist?klopt dit dat deze duur zijn ik hoor tot 400€/2 pers.
In Thailand kun je bijna overal pinnen, het is dus niet nodig om grote stapels euro’s mee te nemen. Een paar 100 euro voor noodgevallen volstaat. Aan het loket van de bank kun je vast ook geld regelen, maar persoonlijk vind ik een pinautomaat veel makkelijker. Deze zijn tenminste altijd open - in tegenstelling tot ee bank
Vegetarisch eten in Thailand is geen enkel probleem, zelfs bij excursies en trekkingen wordt er vaak ee vega-hap aangeboden. In restaurants is de keuze enorm, bij een trekking daarentegen vaak beperkt. Maar goed, van een paar dagen minder luxe eten verhonger je niet… Zinnetjes als: ik eet geen vlees/kip/vis kunnen overigens handig zijn. Deze stan bv in de Lonely Planet.
In Chieng Mai kun je overal gidsen vinden voor een trekking, een privegids kost uiteraard meer dan wanneer je met een groep gaat. Maak echter wel goede afspraken met een gids, het is mij wel eens gebeurt dat mijn gids met een bevriende gids mee liep, en dan is de groep meteen een stuk groter!
Houtsnijwerk importeren naar Nederland is geen probleem. Let uiteraard wel op het max aantal kilo’s dat je van de airline mee mag nemen. Soms is opsturen goedkoper. Wat overigens officieel wel verboden is, is om nep merkkleding en horloges mee te nemen, en illegaal gekopierde CDs. Ook mag je max een paar 100 euro aan goederen belastingvrij invoeren.
Inentingen zijn niet vereist voor Thailand, al worden DTP en Hepatitis A (en B) aanbevolen. DTP kost ongeveer 30 euro, hep A+B 50 euro per vaccinatie (en je hebt er 3 nodig). De meeste zorgverzekeraars vergoeden een deel van de kosten, zeker met een aanvullend pakket. Bovendien: je bent beschermd voor 10 jaar (DTP) tot levenslang (Hepatitis), dat is toch wel een paar centen waard?
zoals Jenny al zegt is het heel gemakkelijk om te pinnen in thailand dus daarover hoef je je geen zorgen te maken echter zitten hier wel kosten aan en is het dus goedkoper om een keer een groot bedrag te pinnen dan meerdere keren een klein bedrag voor de rest sluit ik me helemaal bij Jenny aan
Ik geef je de raad om biljetten van 100euro mee te brengen naar Thailand,dit omdat de koers veel voordeliger is dan 10/20/50euro!! slechts 1 adres waar je ,je zuurverdiende flappen kunt omwisselen in Chiangmai= sk money chance!!adres=charoenprathed road 73/6 vlak aan de iron bridge,of anders gezegd,150meter van diamond riverside hotel!! van de night bazaar de loy kroy straat ingaan richting ping river,daar zie je het exchance kantoor!!op een ander plaats in Cnx doe je verlies!!kwestie inentingen niet nodig!!of je zou al diep in de #jungle#moeten zitten!!greetings;georgessiam from Buriram.