We zijn er uit (ofja bijna dan), geen Turkije dit jaar maar naar Griekenland, Kreta en dan om precies te zijn Chersonissos. Maar… natuurlijk poste ik hier niets als er geen problemen of vragen zouden zijn. Welk hotel??? Ik moet zeggen ik heb heel de vakantiereiswijzer afgelezen en er waren niet echt denderende goede revieuws van hotels te lezen, viel me eigenlijk een beetje tegen. De hotels die er als beste uitkwamen lagen allemaal ver van alles weg en we hebben toch nog wel de leeftijd (21) dat we dicht bij het strand (al heb ik gelezen/gehoord) dat er maar 2fijne strandjes zijn in Chersonissos dus ja… valt al beetje tegen om maar te zeggen. Maar dat mag de pret niet drukken, kleine strandjes kunnen ook fijn zijn.
Dus, dicht bij het strand (dat fijne dan, en dan bedoel ik niet Starbeach), dicht bij de kroegen, bars en discotheken en het hotel mag best wel aan de zee liggen, hoeft niet persee en graag een groot zwembad erbij, bij het hotel dan he!!!
En hoe is Chersonissos verder, zijn op dit forum niet erg veel topics over dus ik begin er zelf maar een met vanallerlei vragen. Hoe is het uitgaan?? En de kroegen?? En hoe zit het met winkelen?? Valt er wel wat te winkelen??? En wat kunnen we misschien beter doen, een hotel op toch een appartement??? (voorkeur gaat uit naar hotel) en hoe zit het met de excursies?? Is er ook wat te beleven zo overdag behalve het strand en zwembad??? Hehe… nu kap ik ermee. Hoop veel van jullie te horen!! Alvast bedankt.
xx LBE
Ik ben verleden jaar 2 keer in chersonissos geweest en zat in een prima gelegen hotel "Mari Kristin"alleen niet te luxe en een klein zwembad. Maar wel 2 min van het strandje en 2 min de andere kant loop je zo de hoofdstraat in met winkels en 10 min lopen zit je op de boulevard met barretjes discotheken en restaurants waar het echt super gaaf uitgaan is. Er zat aan de overkant van ons hotel een hotel genaamd Glaros en dat is volgens mij wat jij zoekt wat groter met een groot zwembad en is in elke reisgids wel te vinden, 1 ding is zeker dat ie echt goed gelegen is wat je zit overal dichtbij echt beter kan gewoon niet, vind ik.
Verder is er superveel te doen in chersonissos!!
Ik heb zelf een Jeepsafari gedaan wat ik je ook echt aanraad is echt leuk!
verder
Griekse avonden
Dagje met de boot mee
Samaria kloof bewandelen
Dagje Malia
Echt gewoon te veel om op te noemen.
Het was mijn leukste vakantie ooit
Ga daarom dit jaar zeker weer!!
Hey,
Bedankt voor je reactie. Hotel Mari Kristen hadden we idd ook al in gedachten maar toch beetje aan de kleine kant enzo, en hotel Glaros leek ons wel wat ja, wat groter hotel, beetje groter zwembad en zoals te lezen op internet en in de boeken ‘aan het strand’, kijk nou is dat altijd de vraag of het klopt. Maar als jij al zegt dat het goed gelegen is dan geloof ik dat wel. haha!! Ben een goedgelovig mensje :rolleyes: hihi!! Het is gewoon moeilijk als je er nog nooit bent geweest je moet afgaan op de reacties van anderen en soms zeggen 100 mensen over het hotel ook 100 verschillende dingen dus ja dan weet je gewoon niet meer wat je moet geloven. Dus het ligt gewoon overal dichtbij?? Dus niet helemaal aan de boulevard… hmm das wel jammer is altijd wel leuk! Maar 10min lopen is ook wel te overleven. Maar wel aan het strandje… beetje het Silva Maris strand? (jaahh heb heel internet doorgespit dus weet wel beetje waar ik moet wezen maar weet gewoon niets te liggen) en hoe is het strand??? Ben voorheen in Italië (Rimini) super strand, leuk uitgaan maar toch niet nog een keer, Frankrijk, ook wel leuk voor een keer en Turkije, Marmaris SUPPPPPPPPPPPPPPER!!! geweest en dat is allemaal goed bevallen dus ja … ooh man wat zit ik toch te zeuren ik weet het ook niet. Denk dat het Glaros wordt… of toch niet!!! Maar weet je nog andere goede hotels, die je gezien hebt misschien??? En hoe is het winkelen?? Valt er wat te winkelen?? En welke kroegen/bars/discotheken/restaurants zijn echte aanraders??? Idd dat van de jeepsafari geloof ik je wel, hebben we afgelopen jaar in Turkije ook gedaan echt heeeellemaal leuk, lijkt me op Kreta ook wel wat ja!!! Daar geboekt of bij de reisorganisatie? Ik las op internet iets van een Nederlandse Jeepsafari, moet je vanuit hier boeken enzo! Heleee goeie revieuws maarja we zien wel! Alvast weer bedankt!!!
Ben ik weer. Dus… de boulevard ligt op ong. 10 min lopen. Maar dat is toch eigenlijk best wel ver dan of niet??? Wat ligt dan in de omgeving van het hotel zelf??? Overal staat dat het in een zijweg van de hoofdstraat ligt… maar waar is het te doen? Toch aan de boulevard? Of zit ik dan fout. Arrrrrrrrghhh ik wordt er echt gek van. Op de foto’s van het hotel lijkt het hotel een beetje afgelegen te liggen… en dat moeten wet het niet hebben. Maarja, jij bent er geweest en ik niet!! Het moet niet zo zijn dat we ontiegelijk ver moeten lopen om ergens wat te kunnnen gaan drinken of eten of om uit te gaan. En als ik moet lopen dan wel zodat er ook ergens wat te zien valt, over de boulevard bijvoorbeeld, maar die ligt dus 10min verder ergens. Helpppppppppppppp meeeeeeee!!! sorry!!
He LBE, geen Turkije dit jaar?
Ben trouwens zelf met m’n vriend ook naar Griekenland aan het kijken, we weten ook nog niet precies wat we willen dit jaar. We twijfelen tussen Griekenland en Portugal…Maar eerst in juni een weekje Turkije, dat kan ik echt geen jaar missen
Kijk je moet het zo zien je hebt daar een hele lange winkel- hoofdstraat die begint bij starbeach en eindigt bij de boulevard
en in de zijstraatjes liggen de meeste hotels en de zijstraat eindigt bij het strand, en de zijstraat van mari kristin ligt bijna bij de boulevard dus als je de hotel uitkomt loop je links zo de hoofdstraat op en rechts zo op het strand.
Uit mijn eigen ervaring is Tien min lopen naar de boulevard echt niet ver je loopt door een hele gezellige straat waar het ook altijd druk is waar genoeg te zien is en je loopt, langs winkels, restarants ook nog veel barren. en ik ben ook nogal lui en loop ook niet graag.
Maar op de boulavard is echt het drukke uitgaansleven
Als je leuk uit wil gaan raad ik je zeker de Amnesia club aan, neem is een kijkje op www.amnesiaclub.gr en www.camelotclub.gr krijg je beetje een idee van de clubs.
Deze 2 clubs kom je gelijk tegen als je de boulevard oploopt en zijn super gezellig zat er elke avond.
verder ook leuke barretjes o.a. Bio Bio, tiger bar, status club, (zie ook website)
En ja het strand tussen de hotels door zijn wel minder dan veel stenen en smal, ik zelf vind starbeach helemaal te gek daar heb je alles strand zwembaden bar enz.
En nog iets Kreta is ook gewoon super leuk omdat Grieken echt hele gezellige mensen zijn als je daar uitgaat wordt je door iedereen aangesproken en ze zijn niet zo opdringerig als de Spanjaarden vind ik, gewoon harstikke gezellig!!
En winkelen kan je zeker genoeg in de hoofdstraat die is super lang alleen de prijzen zijn niet laag.
Op de boulevard zitten wel honderden super goede restaurantjes, ik ging elke avond met mijn vriendin uit eten (uitgebreid) voor maar 20 euro.
Ik kan wel uren doorpraten over Chersonissos ik ben er helemaal weg van!!
daarom ga ikzelf er dit jaar voor zes maanden heen.
Dus ik kan alleen maar mijn raad geven dat het echt een prima ligging is. Je zit echt niet afgelegen je zit echt middenin alles.
Ben zelf ook 2x in Chersonissos geweest. Helemaal geweldig daar! Wij zaten daar niet in een hotel maar in een apartement. Alle 2 de keren in Zanek Beach/Tina Maria (toen nog in de hotelplangids) heet het. Schone en ruime appartementen en vlak aan de zee. Wel een klein zwemad maar ja je loopt zo naar star beach! Die vent die er werkt heet Yorgos en is met een Nldse getrouwd geweest dus kent ook Nederlands. We een appartement met alleen maar jongeren, maar onwijs gezellig. Je zit 5 minuten lopen (wel even een heuvel over) van Star beach (te gek daaro) en een kwartier lopen vanaf het centrum. Maar het is een hele lange straat met allerlei winkeltjes en restaurantjes en het is daar heel gezellig om te wandelen. Iedereen loopt daar dus je komt onwijs veel mensen tegen, vaak ook veel bekenden. Wij gingen daar gewoon elke avond uit eten. Ik zelf vind dat veel gezelliger dan in je hotel eten. Het eten vond ik daar ook niet duur. Zowieso is heel griekenland goed te doen qua prijs, scheelt niet veel van Turkije!
wat leuk allemaal die reacties. Echt leuk!! Dank jullie wel. Ik denk dat het wel hotel Glaros wordt hoor. Ben bij reisbureau geweest en zij heeft me een printje gemaakt van een of ander bureau wat hotels onderzoekt of iets dergelijks en daar staat gewoon de waarheid in over het hotel dus en het valt wel mee. Glaros ligt aan het Silva Maris strand, en als ik me niet vergis is dit wel een redelijk ‘strandje’… haha!!! Bij een reisbureau zei dat meisje: ‘ja echt super fijne en mooie stranden op Kreta en zeker Chersonissos’, ik denk lul niet zo uit je nek man!! Heel internet staat er vol van dat je van de stranden niet teveel moet verwachten, verkoop praatjes he!! Hoop niet dat ik erin trap!! We zien wel, eerst nog flink discussieren en dan boeken, hoop deze maand nog!! Doeiiii xxxx
Hoe zit 't met hotel Mari Kristin?? En de kamers en het eten en alles?? Is niet zoveel over te vinden op internet. Klein maar fijn is ook goed hoor. Als het maar goed ligt maar zo te lezen komt dat wel goed. Wat zijn je eigen bevindingen van het hotel???
Iemand ooit in Glaros, Mari Kristin, Albatros of Armava geweest???
Mari kristin is op zich een prima hoteltje, het wordt gerund door een famillie, alleen niet zo luxe en profesioneel.
Wij lagen altijd in een deuk want s’avonds sluit de baas de deur en gaat hij op een bankje in de hal slapen. Dus als wij van het uitgaan terug kwamen moesten we altijd roepen om hem wakker te maken zodat hij de deur open deed, en elke keer weer schok ie zich dood, een beetje vreemde manier maarja wat maakte het ons uit wij hadden wel lol.
En verder ik heb er nooit gegeten, dus weet niet hoe dat is. En de kamer zijn niet echt groot maar wel schoon!!
En personeel is wel vriendelijk.
Ligt eraan wat je zelf wilt ik ben een type die bijna nooit op mijn hotelkamer zit behalve slapen.
Dus maakt de grootte niet uit.
Maar de ligging is prima en goedkoper dan Glaros!!
Nou hehe!! We zijn eruit… ofja, ja eigenlijk wel. Het wordt toch maar hotel Glaros. We hebben gister geboekt, wel nog in optie dus we kunnen tot maandag nog even erover denken. Nog iemand daar geweest afgelopen zomer??? Graag goede berichten over het hotel haha!!! Doei xxx