Chantal stelt zich voor :-)

dag forumleden en grote reisliefhebbers >>>
Mijn naam is Chantal. Ik ben 51 jaar en heb het geluk gehad dat ik al héél wat afgereisd heb in mijn leven. Vroeger (met mijn ex-echtgenoot die een reismicrobe had) heb ik veel landen bezocht in- en uit Europa. We deden altijd rondreizen met als afsluiter een paar dagen aan het strand om uit te rusten. In Europa en eftjes erbuiten ben ik een paar keer naar Italië geweest, Sicilië, verschillende Griekse eilanden, Turkije, Marokko, Tunesië, Madeira, De Canarische eilanden, Egypte, Cyprus…
Andere continenten die ik bezocht zijn Florida, Mexico, Guatemala, Nepal, Indië, Sri-Lanka, Singapore, Sumatra, Java en Bali. Wat reizen betreft moet ik dus niet meer terugkomen :zon02:
Mijn nieuwe echtgenoot had nog nooit gereisd en naar andere continenten zou ik hem nooit krijgen. Ik heb hem wel voor de eerste keer van zijn leven in een vliegtuig gekregen aan 43 jaar lol2 hij vond het niet echt schitterend om te vliegen maar we zijn toch samen naar Bodrum, Mallorca en Tunesië geweest. Samen met hem heb ik dan een ander soort van toerisme ontdekt die mij eigenlijk ook zeer kan bekoren. We gaan met de auto op reis voor 16 dagen en huren ter plaatse een huisje of appartement. Zo zijn we samen al naar Ile 'd oleron geweest, de Provence, de Camargue, Menton aan de Azurenkust en vorig jaar voor de eerste keer het vaste land van Spanje. En ja, Spanje heeft ons hart gestolen :wub: de mentaliteit, het lekkere eten voor een democratisch prijsje, en zeker en vast de netheid want ik heb nu al veel gezien in de wereld en vind Spanje echt netjes. We zaten vorig jaar 2 volle weken in een leuk appartementje in Rosas en hebben vandaar mooie excursies gemaakt met onze auto. De bergdorpen konden ons zeker bekoren en Barcelona :wub:… prachtig. We vonden Rosas zo mooi en waren zo tevreden over ons voordelig en schitterend gelegen flatje dat we dit jaar weer naar hetzelfde vertrekken… volgende week zijn we weer weg en Barcelona staat zeker en vast weer op het programma.
Toch zou ik mijn echtgenoot willen overhalen om volgend jaar eens een stapje verder te zetten in Spanje. Tja, dan zullen we natuurlijk het vliegtuig moeten nemen… vrees ik. Omdat wij beiden lieven iets huren zal ik op dit forum eens rondneuzen op de Spaanse topics om misschien tips te vinden over goede plekjes om te huren. Met al de verhalen dat je immers hoort op internet over adresjes die dan niet bestaan wil ik echt geen risico’s nemen.
Voila, dat was het dan… een beetje een lange voorstelling van mij dus :dag:

Hallo Chantal, welkom op Wereldwijzer!

Ik kan me voorstellen dat je na zoveel rondreizen het ook wel eens lekker vind om gewoon relaxed op 1 plek te blijven. Spanje is inderdaad een heerlijk land!