Cayo Coco, Cayo Largo of playa santa lucia ?

hallo reizigers,

Ik heb een vraagje over onze rondreis in juli en augustus doorheen Cuba.
Ik ben onze route aan het samenstellen voor 30 dagen cuba en twijfel nog over enkele dagen nl:
is playa Santa lucia de moeite waard of is cayo coco een betere optie voor 2 dagen in te lassen?
ook is Cayo Largo een optie maar dit is dan natuurlijk met een vlucht vanuit varadero.

ook moeten we onze hotels of casa partucilaris nog allemaal vastleggen of is er plaats genoeg om dit ter plaatse te doen?
Juli en augustus is waarschijnlijk een druk seizoen,

graag jullie advies aub.

in de komende dagen beschrijf ik mijn route, dus tot binnenkort

Groeten

Ik heb dezelfde vraag:Welke van bovenstaande strandbestemmingen zijn aan te raden?

En Glenni, als je dit leest, zou je willen zeggen voor welke je gekozen hebt en hoe het beviel?

Ben zelf op Cayo Coco en bij Santa Lucia geweest. Ondanks dat ik meerdere goede verhalen heb gehoord over Santa Lucia, heb ik het daar niet top gehad. Cayo Coco vond ik wel heel leuk. Je kunt daar doorgaans alleen in hotel of resort, er zijn weinig casa particulares. Maar voor een resort vond ik Cayo Coco de beste van wat ik heb gezien (Resorts in Santa Lucia, Jibacoa en Cayo Coco).

V.w.b. accommodaties: Persoonlijk vind ik casa’s veel (!) leuker dan resorts, maar het is maar waar je van houdt. Casa’s kun je ter plekke regelen en als je van de ene plek naar de andere plek gaat, helpen de eigenaren van een casa je altijd wel weer aan een goed adresje.

Ik heb de meeste ervaringen en leuke tips beschreven op mijn website, cuba-reis.nl. Misschien heb je er wat aan…

Veel plezier in ieder geval alvast!

Ja, dat er resorts staan is dan weer jammer. Dat heb je nu, nu het allemaal zo ontwikkeld wordt.
Casa’s lijkt me ook veel leuker. Ik ga eens op je site kijken.