Caye Caulker (northern cayes) Belize of Islas de la Bahia (Honduras)?

Hallo allemaal,

ik ga 5 juli naar Guatemala en had al zo’n beetje een route uitgestippeld.
Kan iemand mij vertellen of het de moeite waard is om naar Caye Caulker (belize) te gaan en ook naar de Islas de la Bahia (honduras) of kan je beter 1 eilandengroep aandoen omdat het toch wel op elkaar lijkt??

Alvast bedankt.

Groetjes Annelies.

Hoi Annelies,

Ben je er inmiddels al geweest? Zo ja, welke keuze heb je gemaakt en waarom.

Ik ben er niet geweest omdat ik net zwanger was en de GGD arts mij adviseerde om naar niet Malaria gebied te gaan.(heb toen voor mexico gekozen)
Maar als ik de keuze zou moeten maken zou ik zeker naar Honduras gaan, het is daar nu de best tijd om te zijn en je kunt er snorkelen met de walvishaai! en belize blijkt minder indrukwekkend te zijn.
Hoop dat je er wat aan hebt.

Annelies,

Bedankt voor je reactie en succes met je zwangerschap!!

Hallo!

Snorkelen met walvishaaien is gedurende deze tijd overal in het westelijk caraibisch gebied mogelijk.
Isla Mujeres en Isla Holbox op het Yucatan zijn op dit moment dé plekken met werkelijk 100en walvishaaien net voor de kust!

Caye caulker is leuk voor een of twee nachten. Ik ben zelf in Caye Caulker geweest en het duiken is er gewoon veel te duur en de mensen zijn niet verantwoordelijk. De bekende bleu hole is te diep voor de gewone duiker maar ze nemen je wel mee zo diep. Wees voorzichtig als je wilt duiken.

Als het je gaat om het duiken kom dan gezellig naar Honduras. Ik woon zelf in La Ceiba. De stad waar je de boot moet nemen naar Utila of Roatan als je wilt duiken. Ik heb zelf hier mijn duikdiploma’s gehaalt voor maar een prikje en de ervaringen is geweldig. De mensen zijn verantwoordelijk in de duikscholen.

Men zegt dat Roatan het beste is als je veel wilt zien bij het duiken. Utila is erg klein en wordt voornamelijk door backpackers aangedaan. Ik heb zelf altijd op Utila geduikt. Je ziet er werkelijk van alles en de duikspots zijn werkelijk adembenemend. Ik zelf heb geen walvishaaien gezien, moet ik nog doen. Maar zeeschildpadden, dolfijnen, prachtig koraal en de meest exotische vissen.

Willen er heen om te duiken of alleen maar om de eilanden te zien.

Als je wilt kan je van Caye Caulker naar Las islas bahias reizen in een paar dagen en ik kan je precies de route geven vanaf punta gorda tot roatan of Utila. Van Caye Caulker naar punta gorda kan ik achter halen.

Als je eilanden wilt zien moet je naar Cayos Cochinos ook weer Honduras. Witte palmstranden en werkelijke kleine paradijsje op aarde.

Wil je meer weten laat het mij maar weten. Je wilt in mijn tuin als het ware vakantie houden dus ik wil je van harte uitnodigen.

Als je uitgebreidere vragen hebt kan je mij ook een mailtje sturen naar cornelis@ikwilemigreren.nl dan neem ik meer tijd om je te beantwoorden.

Het e-mail adres dat hier vermeld is niet meer toegankelijk. Ik zit er ook niet op te wachten al die mailtje van luie toeristen te moeten beantwoorden omdat ze niet kunnen en niet willen Google.

Veel plezier, voor informatie over Honduras kan je tegenwoordig terecht op XplorHonduras.