Duiken Cuba/Jamaica

Hoi allen,

Ik ga in september 8 dagen naar Jamaica en 2,5 week naar cuba. We willen graag duiken maar twijfelen waar we de mooiste duik kunnen maken. Voor mij is het de tweede keer en voor mijn vriend de eerste keer. We gaan nog wel in NL in een zwembad oefenen. Cuba lijkt ons mooi om te duiken. Hebben jullie ervaring qua plaats? En wat raden jullie wel en wat zeker niet aan?

Thanks a lot!

Liefs Jasmijn

Pfoe… Cuba heeft heel veel mooie plaatsen om te duiken waar je eigenlijk het hele jaar wel terecht kunt.

Havana, Santiago de Cuba, Guardalavaca, Maria la gorda, Cienfuegos, de varkensbaai, Santa Lucia, de koningstuinen.
Let wel op dat je een duikschool uitoekt met padi, ssi, acuc of cmas certificering. In het heldere water van Cuba is veel koraal te vinden.

Oke, dank voor de tips. Heb je zelf een voorkeur van jou genoemde plaatsen??

Dat zou dan toch wel het hoekje, jardines del rey, guardalavaca zijn.

Ok dankje!

Nog een tip voor duikers die graag eens een grotduik willen proberen.

Neem een goede duiklamp mee, voor de Cubanen moeilijk om aan te geraken en zo ben je toch zeker van het materiaal.
Zelf terug uit Cuba en een grotduik gedaan, we waren al op 15m diepte bij het afdalen toen de lampen niet meer werkten, terug moeten opstijgen en wachten tot men andere duiklampen kwamen brengen.

Verder was hun materiaal wel in orde.

Nog een tip, bekijk de duikcentra’s online en vraag via e-mail een goeie prijs voor je voorziene duiken, veel goedkoper dan de prijzen die je online op hun site ziet.

Ook hier… laatste bericht is 4 jaar oud !

Wat is er met het Cuba-forum gebeurd ?

Euh :nadenken: zo oud is de mijne niet hé !