caranaval in Santiago de cuba

Hallo,

Weet iemand de exacte data wanneer er dit jaar (2016) in Santiago de Cuba het carnaval wordt gevierd?
Ik lees op verschillende sites verschillende data. Meestal vallen de 24,25, en 26e er in ieder geval in.
Zoals het nu is valt Santiago in onze planning op de 23e t/m de 25e juli.
Het lijkt ons handig om van te voren een casa te reserveren omdat ik me kan voorstellen dat in deze tijd het erg druk is.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Tips voor geode casa’s zijn ook altijd welkom.

groetjes
Marja

22 tot 28 juli volgens deze site.

Heel hartelijk dank voor de moeite!!
Volgens deze site lijkt dit inderdaad zo.
Ik vond echter ook soortgelijke site , de volgende: Carnaval de Santiago de Cuba | Agenda Cuba | Routard.com
waar staat dat het over het algemeen rond 22 t/m 28 juli gehouden wordt, maar dit jaar van 25 t/m 31 juli.
Het lijkt misschien het handigst te gaan van 24 t/26, dan zitten we in ieder geval goed. We hebben geen heel vaste planning, dus zijn redelijk flexibel. We willen liever niet te veel van te voren vast leggen, maar als we vanwege de vanwege de drukte een casa willen reserveren in Santiago, zijn de juiste data natuurlijk wel handig.

Hallo Marjai,

Volgens mij de carnaval in Santiago is rond 21 t/m 27 juli. Deze feest is altijd rond 26 juli omdat op deze datum in 1953 een belangrijk gebeurtenis in Cuba plaats vond.

Hierbij kun je een leuke casa in Santiago vinden: Casa particular in Santiago.

Alvast veel plezier :bier:

Hartelijk dank voor je reactie. Het komt dan goed met onze planning. Fijn om te weten.
groetjes
Marja