Baracoa, festival de cultura

Hallo! Wie heeft er ervaring met de het festival de cultura wat begin april plaatsvindt in Baracoa? Samen met een vriendin ga ik daar dit jaar heen, en aansluitend willen we naar santiago per bus. Wat is wijsheid? Alvasy vanuit nederland een casa particular boeken voor baracoa? (wie heeft er tips?) en is het slim om alvast vanuit nederland bus-tickets te kopen van baracoa naar santiago? of is er altijd nog wel plek dan? (of is het ‘risico’ groot dat veel mensen na die week naar santiago gaan?) Tips welkom! Gracias :slight_smile:

Je zou een casa kunnen reserveren door een belletje te plegen naar de casa van je keuze. Normaal gesproken hoeft dat geen ramp te zijn, cubanen zullen je casa niet gevuld hebben, die gaan naar een CUP casa (rood logo) waar je niet terecht kunt; tenzij ze een beetje corrupt zijn, maar de meeste eigenaren zijn daar te bang voor.

Kort door de bocht zijn de meeste festivals wel de moeite waard in Cuba, en buiten de vakanties vaak de beste manier om een mooi feest mee te kunnen maken. Rond die tijd zijn er festivals vanwege pasen met een processie, koffie en carnaval (misschien in mei trouwens) zeker de moeite waard. Niet allemaal in Baracoa zelf, maar met de bus goed te bereiken. Het carnaval in Santiago de Cuba laat daarna nog even op zich wachten, dus een graantje meepikken van de festiviteiten doet iedereen wel :slight_smile:

Hi Rumba, dankjewel voor je antwoord! Wat zou jij adviseren met die bustickets van baracoa-santiago? Daar kopen of hier?

Bustickets hoef je niet in NL te reserveren, koop een kaartje een dag of 2 dagen vantevoren bij een Viazul verkooppunt.

1 like

Ik zou inderdaad gewoon daar een kaartje kopen. Hoe ga je naar Baracoa? Ik zou het vliegtuig willen aanraden of de bus vanuit Santiago of Holguin. Zelf rijden vanuit Holguin is ook een optie, maar wat vaardigheden als rallycourreur zijn dan wel welkom.
Wanneer vertrek je? Als je nog een goede gids wilt voor de omgevig van Baracoa, dan heb ik nog wel een telefoonnummer voor je. Betrouwbare en gezellige kerel, al houdt ie wel van versieren. Maar dat is ook iets wat bij de Cubanen hoort. En als je dan nog wat ruimte in je koffer hebt voor een fotoalbum en een gsm voor hem, dan hoor ik dat graag.