Cape point

Aan het eind van onze reis door Zuid Afrika verblijven we een paar dagen in Cape Town. We willen dan 1 dag een mooie tocht met onze huurauto maken naar Cape Point. Heeft iemand nog tips?

Er is zo enorm veel te beleven in en rond Kaapstad:
· Geniet van de zonsondergang op Signal Hill (je zal daar niet alleen staan, maar dat maakt het juist zo gezellig)
· Ga heerlijk wandelen in de Botanische Tuin van Kirstenbosch
· Maak een daguitstap naar de Westkust (bv. tot Paternoster via Langebaan National Park) maar rijd vooral via een andere weg terug dan de heenreis om nog meer te genieten van de prachtige natuur. Als je tot Lambertsbaai wil rijden moet je vroeg genoeg vertrekken, maar geraak je diep onder de indruk van de duizenden vogels op Bird Islsand
· Ga in GEEN geval naar het centrum van Kaapstad tussen zaterdag 15:00 en maandagmorgen (=als de winkels gesloten zijn)
· ……

ga walvissen kijken in hermanus!!

als de winkels dicht zijn kan je altijd nog prima de restaurantjes in, alleen ga je dan niet lopen maar met de auto.

gr mariska

Uit eten vind ik persoonlijk het gezelligst in V&A Waterfront. Daar kan je ook een Mitchell’s gaan proeven in het gezellige gelijknamige brouwerijtje.
Je moet ook eens checken welke “activiteiten” er te beleven vallen.

waterfront moet je idd ff checken. persoonlijk vind ik het juist niet leuk om daar te gaan eten. maar er is altijd wel wat te doen daar.
restaurantjes in campsbay zijn ook erg gezellig, alleen maar ff de heuvel over en dan ben je er.

zaten die pinguins nou niet in simons town? vond ik ook wel grappig op weg naar capepoint. (stinken wel)

en als je in het goede seizoen bent is het ook wel echt een aanrader om naar namaqualand te rijden (omhoog). het is natuurlijk het mooist als de woestijn in bloei staat, maar zonder de bloemen vindt ik het ook een heel mooi gebied. echt een ander stukje zuid afrika.